zoom logo

לאור המצב במערכת החינוך,
ריכזנו לכם פה מדריך תכליתי
שילמד אתכם איך משתמשים
במערכת zoom
כדי ליצור ולנהל למידה מרחוק.

יצירת חשבון בzoom

נגן וידאו

יצירת פגישה

נגן וידאו

הערה חשובה: יש לעדכן את התלמידים שמדובר בפגישה עם צילום וידיאו ועל כן יש להיערך בהתאם מבחינת לבוש וכו'. 

ניתן למנוע הגדרה זאת במהלך יצירת הפגישה. 

הגדרות מתקדמות במערכת zoom

נגן וידאו

הקלטת שיעור עם מצגת לתלמידים

נגן וידאו

כדי להשתמש בסקרים בפגישות בZOOM,
יש להיכנס לsettings, לבחור in meeting ושם לסמן את polling:

(לאחר בדיקה נוספת, נראה שאפשרות זו היא רק לחשבונות בתשלום)

7 טיפים שישדרגו את השימוש שלכם בzoom

  1. השתמשו בהקלטה של הפגישה על מנת להעביר את השיעור לתלמידים שלא יכול להגיע. אל תשכחו להפעיל לפני התחלת המפגש! עדיף להפעיל ברגע שנכנסתם לחדר ובסוף לחתוך את ההתחלה (אפשר לחתוך בקלות קטע מוידאו בעזרת עורך הסרטונים של יוטיוב) 
  2. היכנסו לחדר 5 דקות לפני כולם כדי לראות שהכל תקין, להכין מראש ולפתוח את הקבצים והקישורים שתצטרכו להשתמש בהם במהלך השיעור
  3. הקדישו זמן ללמידת הפלטפורמה והחלת ההגדרות שאתם מעוניינים בהם. זה יקל על השימוש היעיל במערכת זמן שתעבירו שיעור עם התלמידים (זה כמו להשחיז את הגרזן!)
  4. ניתן ליצור שיתוף מסך של לוח לבן ולהשתמש בו כמו לוח בכיתה (כשעושים שיתוף מסך > לבחור באפשרות whiteboard). אנחנו ממליצים לשלב את השימוש בלוח לבן ובשיתוף מסך על מנת להעלות את הקשב במהלך השיעור
  5. התלמידים יכולים להצטרף לפגישה דרך המחשב, האפליקציה בסמארטפון, או דרך שיחה רגילה אפילו מהטלפון בבית! יש להתקשר למספר 039786688, להכניס את הid של הפגישה (מספר הפגישה, זהו המספר שמופיע בקישור של הפגישה, כמו שמוסבר בהדרכה על יצירת פגישה) וללחוץ #, וזהו! אתם בפנים.
  6.  רוצים לשלוט ברשות הדיבור? מתחת לשמות התלמידים (participants) יש כפתור mute all. לחיצה עליו תשתיק את כל התלמידים בבת אחת. כאשר לוחצים תופיע הודעה ששואלת האם לאפשר לתלמידים לבצע unmute. יש להוריד את הV מהאפשרות הזו. 
  7. כדי לאפשר לתלמידים לחזור לדבר פשוט לוחצים על unmute all וכך הם יוכלו לחזור ולהפעיל מיקרופון. 
  8.  כדי למנוע מהתלמידים לקשקש בזמן שיתוף מסך יש ללחוץ על כפתור ה3 נקודות (more) ואז לבחור dissable praticipants annotaion
  9. כדי להוציא תלמיד מהשידור אפשר ללחוץ עליו בקליק ימני ולבחור remove. 

הוראות התחברות לשליחה לתלמידים:

רק להעתיק לצרף לקישור ולשלוח לתלמידים באיזה פלטפורמה שתרצו:

איך נכנסים?

מהטלפון: לוחצים על הקישור, מורידים את אפליקציית זום מחנות האפליקציות. פותחים את האפליקציה זה יבקש מכם להכניס שם ומייל.

מהמחשב: לוחצים על הקישור. יפתח חלון חדש והמחשב ישאל אתכם אם להפעיל את זום, לחצו אישור. הוא יוריד קובץ למחשב. בסוף ההורדה לוחצים עליו ומפעילים אותו. מכניסים שם ומייל ואתם בפנים!

במידה ותתבקשו להכניס "id" של השיעור – יש להכניס את המספר הארוך שבסוף הקישור.

טיפול בתקלות נפוצות:

  1. תהליך ההתקנה נתקע באמצע – איך אפשר לטפל בזה?

    אם יש לך אינטרנט מסונן – יש להוריד את רמת הסינון למינימום,

    אם לא – יש לאשר את התהליך מול תוכנת ההגנה של המחשב (התוכנה מאושרת ונקייה).

    אם יש לך "חומת אש" במחשב, גם זה עלול לתקוע את התהליך. יש לאשר את ההתקנה או לבטל את ההגנה.

    שום דבר לא עזר ולא הצלחתי להתקין את התוכנה, מה עושים?

    ישנה אפשרות (פחות נוחה אבל אפשרית) להשתתף דרך האזנה מהטלפון, יש להתקשר למספר 039786688, להכניס את הid של הפגישה (מספר הפגישה, זהו המספר שמופיע בקישור של הפגישה, כמו שמוסבר בהדרכה על יצירת פגישה) וללחוץ #, וזהו! אתם בפנים.

     

    אני מתבקש להזין מספר ID, מה זה?

    זה לא אמור לקרות, אבל אם קרה שהתבקשת (כי התהליך נעצר באמצע וכד'), ניתן ללחוץ מחדש על קישור ההתחברות, או להזין את המספר שמופיע בסוף הקישור הצטרפות

     

    קבלתי הודעת שגיאה לגבי "64 סיביות" – מה עושים?

    יש להתקין את התוכנה דרך הקישור הזה

    https://zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe

    לאחר שמתקינים את התוכנה באופן הזה, צריך ללחוץ שוב על הקישור לוובינר

    או לחילופין לעשות join meeting ולהזין את מספר ה-ID של הוובינר (מופיע כמספר בסוף הקישור) 

    נכנסתי לחדר הוירטואלי אבל אני רואה מסך שחור

    ככל הנראה אתה צופה במצב וידיאו, במקום במצב שיתוף מסך (מצגת). יש ללחוץ על הכפתור שנראה כמו ריבוע שחור קטן על גבי ריבוע לבן כדי להחליף בין המצבים.

     

     

    אני לא רואה את הדוברים אלא רק מצגת

    זה בסדר גמור, רוב הסיכויים שהוידאו לא הופעל אלא רק שיתוף מסך (מצגת בד"כ).

    אם בכל זאת הופעל הוידיאו, ניתן לעבור בין וידיאו למצגת. הסבר בסעיף הקודם.

    אני רואה מה שצריך אבל לא שומע שום דבר

    נראה שהרמקולים לא דלוקים או מחוברים – יש לבדוק האם ניתן לשמוע משהו אחר (מוסיקה, יוטיוב וכד'). במידה והתשובה חיובית, יש לסדר את הגדרות הקול. ללחוץ על הכפתור audio settings ולבחור את הרמקולים הנכונים.

    הקול של המורה נשמע קטוע או מתכתי

    זו תופעה שמתרחשת לעיתים ולא ברור מדוע. ההסבר הכי הגיוני הוא שיש צורך לשפר את איכות הקליטה של הרשת/האינטרנט, לשנות מיקום וכד'. מומלץ להתחבר באמצעות כבל רשת ולא רשת אלחוטית במידה ואינה חזקה מספיק.

    אם השינויים האלה אינם נותנים מענה, מומלץ לנסות להתחבר באמצעות מכשיר אחר לרבות טלפון נייד.

    איך משתתפים במהלך השיעור ומה לעשות אם אני לא מצליח?

    במהלך הסדנה יתכן שיישלחו קישורים באמצעות הצ'ט. יש ללחוץ על כפתור chat כדי לראות את הקישורים, וללחוץ עליהם. במידה ולא ניתן ללחוץ על הקישורים, ניתן להעתיק ולהדביק אותם בדפדפן.

    במידה ומסיבה כלשהי לא הצלחת להשתתף בפעילויות זה בסדר גמור, זה לא הכרחי! מספיק לצפות ולהקשיב להמשך השיעור בשביל לא לפספס שום דבר

לקבלת הקלטת השידור החי המיוחד שערכנו למורים בשאלה :
איך שומרים על שגרה של למידה וקשר עם התלמידים לאורך זמן,
לחצו כאן:

מי אנחנו?

מיזם "החופש ללמד", מיזם עסקי-חברתי שמטרתו לקדם הוראה פעילה ולמידה מבוססת מוטיבציה פנימית.

 

אוריאל הרצוג וחובב יחיאלי מיזם החופש לללמד
דילוג לתוכן