סדנאות "החופש ללמד"

הסדנאות שלנו מהנות ומעניינות,

ומציידות את המורים בכלים פרקטיים לשימוש בכיתה כבר מחר בבוקר.

נשמח להגיע לחדר המורים שלכם!

משך כל סדנה הוא שעה וחצי. למעוניינים, ניתן להקדיש רבע שעה נוספת בתום הסדנה לחשיפת מיזם "נבחרת המורים" בפני הצוות, ולאפשר למורים להצטרף בתנאים מיוחדים המיועדים למשתתפי הסדנאות שלנו.

על כל הסדנאות שלנו יש אחריות מלאה: הזמנתם סדנה ולא הייתם מרוצים? כספכם יוחזר!

מחכים לשמוע מכם!

סדנאות "החופש ללמד"

סדנאות שנבנו, פותחו ומועברות על ידינו - עלות: 2,500 ש"ח+מע"מ

"איפה המרשמלו?" מגשימים חלום פדגוגי צוותי עוד השנה

סדנה מאתגרת ופוקחת עיניים, במסגרתה כל צוות מקצוע ינסח לעצמו חלום פדגוגי בתחום הדעת שלו (חלום שהוא מעבר ל"להספיק את החומר"). מלבד ניסוח החלום, באמצעות תהליך מובנה ושיטתי, צוות המקצוע יבנה תוכנית פעולה ריאלית שתאפשר להשיג את החלום כבר בשנת הלימודים הבאה!

"ללמוד מסבתא לילי..." מהם מרכיבי היסוד של שיעור אפקטיבי?

בסדנה נעסוק בשאלות היסוד של למידה:
מה קורה במוח כשאנחנו לומדים? מה הם התנאים ללמידה אפקטיבית? מדוע תלמידים מתקשים להבין תכנים מסוימים, ואיך אפשר להתגבר על כך? מהו המפתח לגיוס המוטיבציה של תלמידים ללמידה בשיעור?
הסדנה כוללת הדגמה מעשית של עקרונות היסוד, וכן מגוון יישומים פרקטיים.

לחזור בלי למחזר – איך להוביל תהליך חזרה מהנה ואפקטיבי?

שיעורי חזרה הם אתגר פדגוגי לא פשוט: 
התלמידים המובילים מרגישים שזה מיותר, ולתלמידים המתקשים
זה לא ממש עוזר…
בסדנה פרקטית במיוחד,
נראה 5 כלים שמאפשרים להפוך כל תהליך של חזרה לחווייתי ומהנה, תוך העברת האחריות הלימודית לידיהם של התלמידים.

גיוון דרכי הוראה: איך ליצור שיעור עם 100% השתתפות?

סדנה מגוונת ויישומית, שבה נעסוק באתגר הכיתה ההטרוגנית, ונראה כיצד ניתן למנף את השונות בין התלמידים לטובת הלמידה.
הסדנה כוללת התנסות ב-5 מתודות למידה, שבהן 100% מתלמידי הכיתה משתתפים.

"הערכה וערכים" – איך לבנות משימות "הערכה חלופית" חלומיות?

Web

במשימת "הערכה חלופית" יש לא מעט אתגרים: איך מעבירים את האחריות לידיים של התלמידים, ולא מנהלים מרדף אינסופי אחריהם? איך מביאים לידי ביטוי את סולם הערכים שלנו בתוך תהליך הבנייה וההגשה של המשימה? איך בונים מחוון שיאפשר לתת ציון מותאם למשימה?
בסדנה נענה על כל השאלות ונצא עם תוכנית פעולה ברורה (כולל מחוון!) להפעלה בכיתה.

"מה הקשר?" – איך יוצרים למידה בין-תחומית בלי להפוך עולמות?

סדנה מפתיעה ומעוררת מחשבה שתעודד את המורים להגביר בצורה משמעותית את הלמידה הבין-תחומית בבית הספר, ותיתן להם כלים מעשיים שיאפשרו להם לבצע זאת, מבלי שיהיה צורך לעשות שינויים דרמטיים במערכת השעות או בדרכי ההיבחנות.

מינוף הטכנולוגיה לטובת הפדגוגיה: סדנת תקשוב

סדנה מלהיבה ומעשית במסגרתה נכיר כלים מתוקשבים קלים לתפעול,
שיעשו למורים את החיים קלים יותר, ואת השיעורים מעניינים יותר.
מפרט הכלים המדויק יקבע בשיתוף עם רכז התקשוב ובהתאם למיפוי הצרכים בשטח.

משיחת משמעת לשיחה משמעותית: סדנת אקלים

סדנה מעמיקה שנותנת כלים מעשיים לניהול שיח רגשי בשגרת היומיום ובמצבי עימות.

הסדנה מבוססת על ערכת הקלפים שלנו "משיחת משמעת לשיחה משמעותית" ומדגימה כיצד לעשות בה שימוש בסיטואציות שונות.

למידה חווייתית בכיתה עם סרטונים

בסדנה נלמד לעשות שימוש אפקטיבי בסרטונים בשיעור כדי לעודד למידה פעילה ומלאת השראה.
במסגרת הסדנה ניתן לרכוש מנוי לכל הצוות למאגר הסרטונים החינוכיים לשימוש שוטף: במאגר כ-240 סרטונים חינוכיים שנחתכו במיוחד מסרטים עלילתיים. הסרטונים מאתגרים את התלמידים מבחינה מחשבתית, מעוררים דיון והופכים את השיעורים למרתקים!

סדנאות מבית "החופש ללמד"

סדנאות שנבנו, פותחו ומועברות בליווי ובהכשרה שלנו - עלות: 1,200 ש"ח+מע"מ

הובלת פרויקט כיתתי - עידו מרגליות

פרויקט של התלמידים יכול להוות חוויה מעצימה, שמוציאה לפועל חוזקות שלא מתגלות בסביבת הלמידה, מלמדת את תהליך העשייה היזמית ואת המיומנויות האישיות והקבוצתיות הכרוכות בו, ומחנכת לאקטיביות ולתרומה לקהילה.

הסדנה תעסוק בבניית תהליך שלם ומיטבי – מוטיבציה לעשייה, מערכי שיעור על חשיבות היזמות ומיומנויותיה, בחירת הפרויקט ועבודה עליו תוך שיתוף אופטימלי של התלמידים, ורפלקציה כפולה של הצוות ושל התלמידים לצורך שיפור העשייה ובעיקר ללמידה אישית.

סמכות ללא כוחנות - שלומי זינגר

שגרת העבודה של המורה עמוסה באירועים ואנחנו נדרשים להגיב כל כך הרבה פעמים ביום. לפעמים אנחנו מסיימים את היום בלי שום חשק או כח לחזור לכיתה למחרת.
בסדנה נכיר את האיכות שלנו, ניזכר במטרה ונלמד מהיכן מתחילים את השינוי. נתניע בתוכנו תהליך של "ממגיב למוביל", נסווג את האירועים השונים ונתייחס לכל סוג בצורה המתאימה, וכן נתבונן בעולם הסמכות בצורה פנימית שנותנת כלים וכיוון חדש לעבודה היומיומית בכיתה.

סמכות והנעת הכיתה - שמואל חיון

מנהיגים סמכות בשמחה
נלמד כיצד למצב את מעמד המורה בכדי למנוע אירועי משמעת, וכיצד להתמודד עם אירועי משמעת. בין הנושאים: עמידה בכיתה, סרבנות, הצבת כללים והטמעתם, תלמידים מאתגרים ועוד.

"כשמכניסים מנוע טורבו לכיתה…"
כשננהל את הכיתה בחכמה הכיתה כבר תנוע מעצמה! נלמד ונתרגל כיצד להעצים ולהניע את הכיתה להתפתחות, לנביעה עצמית וללימוד. נלמד ונתרגל כיצד להניע פרויקט כיתתי, מבצעי התפתחות אישית וקבוצתית.

צילום חכם - אלנתן גוטווירט

נלמד כיצד להפיק תמונות איכותיות ומלאות חוויה מכל פלאפון חכם,
ונצא למסע "תמונה מהחיים":
כיצד הפלאפון יכול להוביל אותנו לשיעורי חינוך מיוחדים ומגוונים.

תקשוב בהוראה - שלומי איינהורן

בניית שאלונים מא' ועד ת'
בסדנה נלמד כל מה שצריך על מנת לבנות שאלון בגוגל ולהשתמש בו לצרכים פדגוגיים בצורה נכונה, החל מהבסיס ועד האפשרויות המתקדמות ביותר.

בונים אתר בגוגל
סדנה מעשית שתתן למורים כלים לבנות אתר לצורך ממשק עם התלמידים, לצורך פרויקטים כיתתיים או כמאגר חומרים של צוותי מורים או צוותי מקצוע.

ארגז הכלים הדיגיטלי שלי
סדנה שתחשוף את המורים לאוסף כלים שניתן לשלב בהוראה בקלות ובהנאה, ותלמד אותם להתאים את הכלי לצורך הפדגוגי ולדעת לחפש כלים חדשים!

לאן נוסעים היום?
עד כמה אתם משתמשים ב(גוגל) דרייב במהלך היום יום? האם אתם מודעים לכלי העוצמתי הזה? סדנה שתלמד אתכם להשתמש בדרייב כמו מומחים!

פיתוח יצירתיות - רוני רוקח סגל

P.B.L – למידה מבוססת פרויקטים
המורים יתנסו בכתיבה וניסוח שאלות פוריות, תכנון כללי של תהליכי הנחייה-למידה מבוססי חקר ויישום ותכנון רעיוני לפרויקט סיום.

מחשבים מסלול מחדש – מפות חשיבה
המורים יתנסו ביצירת מפות חשיבה, תוך פיתוח שימושים מגוונים במקצועות הלימוד השונים. תובנות המורים יוצגו במקביל לרקע תיאורטי ומעשי.

שעה פרטנית
המורים יתנסו ויצרו פעילויות ומשחקים מגוונים שמטרתם להעצים את איכויות המפגש בין המורה לתלמיד/ה בהיבטים הרגשיים והלימודיים. 

שפה כחומר
המורים יתנסו בכתב ובסימני פיסוק כחומר לביטוי מסר אישי ו/או קבוצתי בכלים דיגיטליים. המורים יבנו ויציגו פעילויות, ובמקביל ייחשפו ליצירות אמנות שעוסקות בשפה כחומר ולהיבטים נוספים של השפה בתרבות ובמורשת.

מהי פרדיגמה?
תוך כדי משחק עם כתבי חידה יגלו המורים דמות פורצת דרך בתרבות המערב. בעבודת צוות יחקרו ויצרו כרזה לדמות. על בסיס החוויה יצרו המורים פעילויות הקשורות לתחומי הדעת או בהקשר לרציונל בית הספר.

דילוג לתוכן