קוראים לי שלומי זינגר, ואני מורה… כמוך, הייתי מחנך הרבה שנים, עכשיו אני סגן מנהל.
אבל השנה הראשונה שלי , צבועה לי בזיכרון בשחור.
כמות הכשלונות שנצרבו בי באותה שנה, כמות הפעמים שבכיתי, כמות הפעמים שחשבתי לעזוב את ההוראה, כבר הפסקתי לספור.
לשמחתי מישהו שכנע אותי לא לעזוב, ואני החלטתי להישאר, בתנאי אחד: "אם אני לא עוזב, אני חייב למצוא פתרון לבלאגן הזה". ככה הבטחתי לעצמי, והתחלתי לאסוף כלים. חיפשתי עקרונות שיעזרו לי לקיים את ההבטחה הזאת. עקרונות שיעזרו לי פשוט להיכנס לכיתה שקטה, ללמד.
בהתחלה – שמעתי את מה שכולם שומעים. "אסור לחייך עד חנוכה", "תתחיל קשוח", "אחרי חמש שנים זה מתייצב", "תכבד אותם הם יכבדו אותך".
לא.
שום דבר פה לא דיבר אלי, ושום דבר גם לא עזר.
וניסיתי, ניסיתי המון דברים, עד שלאט לאט ליקטתי את הפעולות שכן עזרו לי, שכן הובילו לשקט בכיתה, ולא יצרו מתח, לא יצרו נתק ביני לבין התלמידים. גיליתי שיש כאלה כלים. יש פתרונות. לאט לאט ניסיתי לתת את הכלים האלה למורים אחרים, לראות אם זה עובד גם להם, יש כלים שעבדו מייד, יש כאלה שהיה צריך לדייק,
ולאט לאט נחשפה לה שיטה שהיום אנחנו קוראים לה: "סמכות ללא כוחנות".
על בסיס השיטה הזאת יצרתי את הקורס "מילת הברזל". שממש לוקח אותך צעד אחרי צעד לצאת מתוך הבלאגן בכיתה ולהגיע למצב שהמושכות בידיים שלך.
במדריך הזה בחרתי להכניס כמה עקרונות חשובים מתוך הקורס, שיכולים לעזור לך באופן מיידי, אני מקווה שתקרא ותיישם בכיתה ותראה שיפור בעזרת ה'!