מורה, מה הדבר שהכי היית רוצה לאחל לעצמך לשנת הלימודים הקרובה? (נא לבחור אחת מ-4 אפשרויות)

היה לך קשה לבחור אפשרות אחת?
מעולה!
אותך אנחנו מחפשים.

אנחנו רוצים להראות לך
מה צריך בשביל לפתוח את השנה הזו אחרת.

מבלי לוותר על אף אפשרות.

אבל לפני כן...

שאלת טריוויה קטנה עבורך:

והתשובה הנכונה היא:

תקציב משרד החינוך 2019 - הגבוה ביותר מבין כל המשרדים
מקור: ynet

משרד החינוך הוא המשרד עם התקציב הגבוה ביותר במדינה!
כן, אפילו יותר ממשרד הביטחון...
מערכת כל כך יקרה!
שאלת את עצמך פעם מה הדלק
שמניע את הדבר העצום הזה?

השאלה הזו כל כך בסיסית ופשוטה,

והתשובה עוד יותר…

הבעיה היא שאף אחד לא עוצר לרגע לחשוב,

כי למי יש זמן לזה בתוך הטירוף של שנת הלימודים??

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן,

שניה אחת לפני שמתחיל המירוץ הגדול

אנחנו באים ואומרים לך: 

לעצור ולחשוב

עצרת לחשוב?

אז הנה התשובה שלנו:
הדלק שמניע את ה"מערכת" נקרא "מוטיבציה חיצונית".
ואין הכוונה שזה הדלק של האנשים במערכת.
לכל אחד יש את מניעיו הוא.
אבל כאשר הם הופכים להיות חלק מהמערכת...

הדלק הזה שקוף. 

לא רואים אותו, לא מדברים עליו. 

אבל הוא נוזל מכל סדק.

 

רוצה דוגמאות? בבקשה: 

– "המורה זה למבחן?" 

– "ההשתלמות הזו מוכרת לגמול?"

– "כבר פסח, אין זמן למשחקים, צריך לסיים את החומר!"

– "זה בית ספר מצוין, 97% זכאות לבגרות!"

 

שיהיה ברור: 

אין לנו ביקורת על אף אחד. 

אין bad guy בסיפור הזה, אין את מי להאשים. 

המורים, הרכזים, המנהלים, המפקחים, המכללות והשרים – 

כולם באמת באים עם כוונות טובות ועושים כל מה שהם יכולים. 

 

זה פשוט מוטמע בDNA של "המערכת" כל כך חזק,

שלא משנה איזה מילים מרשימות יגייסו בכל פתיחת שנה,

המצב יישאר אותו הדבר: 

שקף משרד החינוך
מקור: מצגת של מפקח משרד החינוך ביום היערכות לקראת שנה"ל תש"פ. טרי טרי

אבל מה יכול לעשות המורה, "הבורג הקטן" במערכת?!

הרבה מאוד! 

ברגע שהמורה מבין שאם הוא "יזרום",

המערכת תסחוף אותו לכיוונים שמוטמעים בDNA שלה,

הוא יכול לבחור להפוך את הכיוון. 

 

במקום לראות את עצמו ככלי שרת להגשמת מטרות המערכת,

הוא יכול לראות את המערכת ככלי שרת

להגשמת החלומות שלו! 

 

או במילים אחרות:

להפוך מבורג בפס הייצור, למנהל המפעל! 

אין לך שליטה והשפעה על מה קורה סביבך "במערכת".
אבל בתוך הכיתה -
המערכת היא שלך, בשליטתך ובאחריותך!

הדלת  נפתחת. 

התלמידים נושאים עיניים לראות מי המורה החדש. 

בתוך 60 שניות הם יסיימו לערוך את ההשוואה עם המורה משנה שעברה.

מה הם בודקים? 

מה שחשוב להם כנראה, נשאיר לך לנחש… 

 

אבל מה חשוב לך בשנה הזו? 

מה נשבעת לעצמך בסיום השנה הקודמת שהפעם לא יחזור על עצמו?

מה הדבר האחד שהיית רוצה שהכיתה שלך תיקח מהשנה הזו?

 

לתשובה לשאלה הזו אנו קוראים "המגדלור הפדגוגי",

כי היא תעזור לך לא לשכוח את מה שחשוב לך באמת

גם כשבחוץ סוער ולחוץ:

המגדלור הפדגוגי

"המגדלור הפדגוגי" יעזור לך למצוא את דרכך ב-4 הדברים שכל מורה חייב בשביל לפתוח שנה:

"מסגרת" לימודית כיתתית שמחזיקה "תמונה" מרתקת ומושכת

"הנה טיפ של מורה ותיק: להחזיק אותם קצר מהרגע הראשון, באיזור חנוכה אפשר להתחיל לחייך". 

כמה פעמים שמעת את הטיפ הזה?

הוא עובד לך?

ואם כן – בכמה מאמצים פנימיים וחיצוניים?

אנחנו מאמינים שבכיתה צריכים להיות כללים ברורים, מה שמכונה "מסגרת",

אבל המסגרת הזו היא רק אמצעי כדי להחזיק תמונה - 

שהיא בעצם המגדלור הפדגוגי שלך.

תכנית לימודים אפקטיבית - ללמד מה שחשוב לך בלי לוותר על ההספקים

"השנה אנחנו מבקשים שכל המורים יגישו לנו תכניות שנתיות בזמן!". 

כמה פעמים שמעת את המשפט הזה ביום היערכות?

 

יש לנו חידוש בשבילך:

תכנית לימודים שנתית לא נועדה לכך שהרכזת הפדגוגית תוכל לסמן עוד וי.

היא נועדה לתת לך מצפן שיאפשר לך 

לנווט לאורך השנה את קצב ההוראה.

לא משנה מתי יפלו החגים או כמה פעילויות חברתיות יהיו,

תכנית לימודים אפקטיבית (תל"א) היא כזו שיודעת 

לעזור לך "לחשב מסלול מחדש" תוך כדי תנועה, ממש כמו waze.

חישוב ציון שנתי מבוסס חזון פדגוגי ושקיפות מלאה

"נו, המורה, מה אכפת לך להעלות לי כמה נקודות בציון השנתי?????"
הויכוחים האלה בסוף שנה מוכרים לך?
בניית נוסחה ברורה לחישוב הציון השנתי ופרסום שלה בתחילת השנה היא לא רק אמצעי להעברת אחריות לתלמידים והפחתת החיכוכים בסיום השנה, היא גם האמצעי להנכיח את "המגדלור הפדגוגי" שלך במקום "החשוב באמת".

שיעור פתיחה סוחף ומעורר השראה

ההמלצה שלנו:
להתחיל את השיעור הראשון דווקא עם חווית למידה
שתתן להם לטעום מ"המגדלור הפדגוגי" שלך.
אחרי שלמדנו אפשר לדבר על הדברים ה"טכניים" כביכול,
שהם כמובן מאוד משמעותיים אם השתמשת בעיקרון המסגרת

רוצה לבנות יחד איתנו את ארבעת הרכיבים הקריטיים לפתיחת השנה, ביום אחד ומבלי לצאת מהבית?

עדות נהוראי דוידוביץ

אוריאל הרצוג וחובב יחיאלי, (מיזם "החופש ללמד") גאים להציג:

כנס וירטואלי (מוקלט) במחשב שלך:
"מוטיבציה פנימית מהרגע הראשון"

סדנה ראשונה: בניית תכנית לימודים אפקטיבית (תל"א)

  • איך לגלות מה "המגדלור הפדגוגי" שלך
  • איך להיערך לחופשות, חגים ופעילויות חברתיות שלא יקטעו את רצף הלמידה 
  • כיצד לתעדף את מה שחשוב לך מבלי לוותר על מה שחייבים?
  • איך להימנע ממצב שהשנה נגמרת ואנחנו רק באמצע החומר? 
  • איך להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולהתאים את התכנית למציאות המשתנה עם גמישות של חתול?

סדנה שניה: המתכון לשיעור פתיחה שממגנט תלמידים

  • איך להאיר את "המגדלור הפדגוגי" שלך מהשיעור הראשון? 
  • כיצד ליצור אווירת למידה ממוקדת ואפקטיבית, מבלי לשחק אותה צ'אק נוריס?
  • כיצד לבנות את חישוב הציון השנתי באופן שמשקף את הערכים שלך ולהציג אותו לתלמידים? 
  • איך להעביר את המסר ש"כאן לומדים" מצד אחד, אבל "בכיף!" מצד שני?

אז מה ההשקעה שלך בקבלת גישה ללא הגבלת זמן 

להקלטות כנס "מוטיבציה פנימית מהרגע הראשון!"?

בזכות הפיכת הכנס לוירטואלי, 

הצלחנו להוזיל דרמטית את העלויות!

סדנת בניית תל"א – 90 ש"ח בלבד
סדנת בניית שיעור הפתיחה – 90 ש"ח בלבד

הכנס המלא (2 המושבים + בונוס מושב התמיכה והתייעצות):
במקום 180, רק 130 ש"ח!
(המבצע בתוקף עד יום רביעי, 27.8, בשעה 23:00)

ומה לגבי המשך השנה?
אל דאגה, לא נשאיר אותך לבד!

בסיום כל מושב אנחנו נקדיש רבע שעה
להצגת תכנית חדשה ומהפכנית,
ונאפשר להצטרף אליה בתנאים מיוחדים!

והפעם יש לנו גם אחריות לא רגילה של 200% על הכנס!
(החזר כפול על ההשקעה שלך)

אנחנו יודעים שהתוכן של הכנס הזה יכול להעיף לך את השנה הזו. 

אין לנו ספק בזה כי העברנו אותו כבר למאות מורים.

אבל לך יש ספק. במיוחד אם עוד לא יצא לך להשתתף בתכנית בתשלום שלנו.  

זה הכי טבעי והכי מובן שבעולם.

 

אבל… אנחנו חושבים שזה קריטי שכל מורה יפתח את השנה בתודעה שהוא מנהל המפעל, ולא בורג קטן. 

 

בגלל זה החלטנו לעשות הפעם משהו קצת חריג ולא מקובל. 

יש שיאמרו אפילו מטורף. 

 

כמורים לשעבר, אנחנו יודעים שההשקעה האמיתית שלך בכנס הזה

היא לא הכסף, אלא הזמן היקר שלך. 

ולכן…

במידה ומסיבה כלשהי, השתתפת בכנס או צפית בהקלטות 

והתבאסת עלינו – 

אנחנו לא נחזיר לך את מה שהשקעת. 

אנחנו נחזיר לך סכום כפול לחשבון הבנק שלך! 

פעם אחת פיצוי על התשלום,

ופעם שניה פיצוי על הזמן. 

כמו שאומרים: כל הסיכון עלינו… 

רק הסתייגות קטנה: האחריות תקפה רק במקרה של חוסר שביעות רצון, 

ולא במקרה של "ראש קטן". לא צפית בהקלטות במשך שבוע מהרכישה? אין החזר. 

זו הדרך שלנו לוודא שההשקעה שלך באמת תשפיע על השנה שלך 🙂 

עדות יעל ענבר

זמן לשאלות 🙂

מי אתם בכלל חושבים שאתם?!

שלום, כאן חובב יחיאלי ואוריאל הרצוג – 
מורים לשעבר ויזמים חינוכיים בהווה.
את "החופש ללמד" הקמנו כדי להביא לכל כיתה את בשורת המוטיבציה הפנימית.
כי לילדים של כולנו מגיע ללמוד מתוך חדוות למידה והנאה,
ולא רק כדי לקבל סוכריה, להימנע מעונש או להצליח בבגרות.
אנחנו עושים את זה באמצעות מגוון של תכנים אינטרנטיים, המשלבים התפתחות תודעתית עם כלים מעשיים ליישום מיידי. 
אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו למהפיכת המוטיבציה הפנימית, כבר מהשיעור הראשון של השנה!
אוריאל הרצוג וחובב יחיאלי מיזם החופש לללמד

שאלות נוספות? פשוט ללחוץ על השאלה שמעניינת אותך

הכנס הוא כנס וירטואלי שכבר התקיים, 

וכעת אנו מאפשרים לקבל גישה להקלטות שלו.

זה אומר שמיד לאחר הרכישה 

נשלח לך מייל עם הקישורים להקלטות. 

הקלטות הכנס ניתנות לצפיה באמצעות שירות יוטיוב. 

במידה ויש לך חסימה, יש לבקש מהספק שלך לפתוח. 

אם בכל זאת לא תהיה לך אפשרות לצפות – 

אפשר לשלוח לנו מייל ואנו נדאג לפיתרון חלופי עבורך. 

לגמרי. 

שמעת את הכנס בתוך שבוע והתבאסת על התוכן? 

נחזיר לך פי 2 מההשקעה שלך. 

אתר הסליקה שלנו מאובטח ברמה של אתרי בנקים. 

אין מה לחשוש. 

אם בכל זאת ברצונך לשלם בהעברה בנקאית,

ניתן לבצע העברה לפקודת החופש ללמד בע"מ,

בנק המזרחי (20), סניף 473, חשבון 434809. 

באחריותך לשלוח לנו צילום אסמכתא למייל: [email protected]

ובבקשה לא לחכות עם זה לרגע האחרון! כי זה דורש טיפול ידני. 

לא. 

כל חברי נבחרת יקבלו קישור לכנס באמצעות המייל, וכן הקלטות הכנס יעלו לאתר "אוצר ההדרכות" כך שחברי הנבחרת יהנו מגישה לכל אורך תקופת המנוי שלהם. 

פשוט,

הדף הזה נכתב באמצעות "המתכון לשיעור אפקטיבי" שפיתחנו (ע"ע השאלה הבאה). 

מסתבר שזה עובד גם עם דפי מכירה… 

(תכל'ס למה לא, מדובר על תהליך הנגשת ידע, ממש כמו בשיעור). 

לא. 

הנושא של המתכון לשיעור מהנה אפקטיבי הוא נושא נפרד מבניית תכנית שנתית ותכנון שיעור פתיחה. 

אבל הוא בוודאי נושא חשוב ומשלים.

בסוף כל מושב אנחנו נסביר כיצד אפשר להצטרף לתכנית ליווי שתעזור לך להטמיע את "המגדלור הפדגוגי" לא רק בפתיחת השנה, אלא בכל שיעור מחדש! (ע"ע השאלה הבאה). 

כן, 

ציינו את זה במפורש במהלך הדף 🙂

לפתוח את השנה בעוצמה זה סופר חשוב, 

אבל חשוב גם להמשיך את האנרגיה הזו לאורך השנה. 

זו בדיוק המהות של התכנית אותה נציג בכנס, כמובן בתנאים מיוחדים למשתתפים בו.

מה שצריך זה למלא את הטופס שבדף הזה, ולציין את השאלה. 

אנו ניצור איתך קשר באמצעות המייל. 

דילוג לתוכן