הגרפים מתוך סקר מקדים שבוצע מול מורים למתמטיקה שנרשמו לשידור החי. לצפיה בתוצאות המלאות אפשר ללחוץ כאן.
מה הקשר?
פשוט מאוד.
ה"מנוע" של התלמיד צריך דלק.
הדלק זו התשובה לשאלה "למה באת היום לשיעור?".
ואם היינו שואלים את התלמידים שלך את השאלה הזו?
אנחנו מנחשים שאלו היו התשובות:
– "אני חייב"
– "בלי זה אין בגרות"
– "אני רוצה להתקבל לאוניברסיטה"
– "ההורים שלי מכריחים אותי"
וכו' וכו' וכו'.
רגע, רגע, מה ציפיתם בדיוק? זה בית ספר, לא קייטנה…
העיקר שהוא מגיע לשיעור, מקשיב, עושה שיעורי בית ומצליח במבחנים!
נכון, מבחינת "המערכת" הכל פיקס. אין תלונות.
אבל אצלך בפנים? משהו חסר.
הדלק של התלמיד הוא יקר, דורש ממנו המון מאמץ ואנרגיה.
הוא מספיק בדיוק בשביל המינימום ההכרחי.
ולכן ברגע שצריך להפעיל טיפה יותר מאמץ –
קצת חשיבה מתמטית, קצת לפתור בעיה שונה ממה שהסברת על הלוח, קצת לחשוב מחוץ לקופסה…
מה קורה למנוע? נכון, הוא מתחיל להעלות עשן…
ככה זה נשמע:
– "מה זה המורה, זה למבחן??"
– "לא לימדת את זה!"
– "איך פותרים את זה?? המורה תראה לנו"
– "אז מה לכתוב, תכל'ס?"
– "זה חובה?"
לך זה ברור: בשביל להבין מתמטיקה, להצליח בה לאורך זמן, ליהנות ממנה, לראות את היופי שבה, להתמודד עם האתגרים שלה –
צריך "להיכנס פנימה", להיות בנוכחות מלאה.
אבל התלמידים?
מחפשים איך לסיים עם זה ולהמשיך הלאה:
וכשזו התודעה שהם באים איתה,
לא יעזור כלום…
בואו נשים את הדברים על השולחן,
זה לא רק שאלה של סיפוק.
זה פוגע ישירות גם בהצלחה הבסיסית:
נו, פה זה מתמטיקה, לא היסטוריה!
לך תלמד וקטורים כשלא שולטים בטריגונומטריה…
והעניינים מסתבכים עוד יותר כשאנחנו מגיעים לנושאים "מאתגרים" כמו גאומטריה:
(ציטוט אמיתי, הנה המייל המקורי: )
את המיזם הקמנו בדיוק עבור מורים כמוך
שרוצים להפוך את חלום הלמידה מתוך מוטיבציה פנימית לשגרה יומיות בכיתתם:
אז מה זה בדיוק "המתכון"?
אנחנו מדברים על תהליך שיטתי שיוביל אותך צעד אחרי צעד
ממצב של דף (או יותר נכון מסך) חלק,
כלומר אין לך מושג מאיפה להתחיל את השיעור,
למצב שבו במהלך השיעור שלך
העינים של התלמידים מתרחבות
וממש אפשר לראות את האסימון נופל שם בפנים,
ואז התפשטות של מין חיוך כזה "אה, עכשיו הבנתי!".
ברגע שלומדים את התהליך הזה,
אפשר ליישם אותו מחדש בכל שיעור שרוצים.
האופן שבו המוח האנושי חושב ולומד
זהה פחות או יותר אצל כל התלמידים
ונכון עבור כל המקצועות.
זו הסיבה שהתוכן שלנו פונה למורים מכל הגילאים וכל התחומים.
אבל כאשר מגיע רגע האמת –
הרגע שבו אנו באים ליישם
את הרעיונות ברמת השיעור הבא שלנו,
לפעמים עולות שאלות לגבי ההתאמה לכיתה המסויימת ולתוכן המסויים.
התכנית החדשה נותנת מענה הוליסטי באמצעות הרכיבים הבאים:
אנו שמחים לבשר שנערכנו עם צוות מנטורים במתמטיקה
שיכולים לתת מענה אישי לכלל הכיתות והשאלונים מכיתה ז עד י"ב!
לאחר ההרשמה (יכול לקחת מספר ימים)
יצור איתך באופן אישי המנטור שלך,
אשר מלמד את אותה תכנית לימודים כמוך!
המנטור יסייע לך ב"כניסה לעניינים"
ויתאם איתך שיחת אימון אישית לבניית שיעור מבוסס מתכון מתחילה ועד סוף.
לאחר העברת השיעור תתבצע שיחת הפקת לקחים.
בנוסף תהיה לך אפשרות לשאול שאלות ולהתייעץ באמצעות הוואטסאפ או המייל.
טפטפת?…
כן, זו לא טעות, ולא, לא עברנו פתאום לשיעורי חקלאות…
"טפטפת" היא המצאה מיוחדת שפיתחנו כדי ללמד מורים.
מה מיוחד במורים?
פשוט, אין להם זמן לנשום…
אז להושיב אותם מול וידיאו?..
פשוט לא עובד ל90% מהם.
אז בהשראת ההמצאה הישראלית,
פיתחנו שיטה ללימוד קורסים בלי להשקיע זמן… הזוי, לא?
ככה זה עובד:
חילקנו את הקורס ל21 תרגילים קצרים.
בכל בוקר אנו שולחים מייל כתוב עם תרגיל אחד. לא צריך שם משתמש ולא ללחוץ על שום דבר. פשוט לקרוא.
ועבור מורים שאפילו לקרוא מיילםי אין להם זמן? (יש גם כאלה!)
אנחנו קוראים את התרגילים בשבילם… חחחחחח
כן, אמיתי.
פשוט גם הקלטנו את הקריאה הזו,
ואת ההקלטה שולחים כקישור בסמס.
כך אפשר לשמוע בדרך לבית הספר ולהיכנס ליום עבודה
עם אנרגיה, רעיונות מעשיים והמון מוטיבציה פנימית!
וכל זה בלי לבזבז דקה מזמנך היקר…
נו, גאוני או לא?
מדובר על כנס מיוחד של "קהילת VIP של החופש ללמד".
במהלך הכנס נלמד בניה של תל"א – תכנית לימודים אפקטיבית,
ונבצע בפועל תכנון מפורט עד סוף שנת הלימודים.
עבודה ע"פ תל"א מעניקה לך שקט נפשי
ראיה מפוכחת של כמות שעות ההוראה שנשארה לך,
וכלים להתמודדות עם כל בלת"ם שיצוץ במהלך השנה.
בחלק השני של הכנס נתרגל יחד
בניה של שיעורים מבוססי מתכון
ובסוף הכנס נבנה ביחד
"רשת תת-קרקעית" של מורים המוכנים להתמסר לחזון המוטיבציה הפנימית!
(מותנה בהצטרפות לתכנית המלאה "לומדים בהנעה").
תאריך: יום שני, ב' טבת, נר שמיני של חנוכה, 30.12.19.
שעות: 8:45-16:30
מיקום: אולם הכנסים של המרכז הרפואי שוהם, פרדס חנה (הסעה חינם מתחנת רכבת בנימינה)
כולל: כיבוד חלבי עשיר לארוחת בוקר, תפילת מנחה בבית כנסת וארוחת צהרים בשרית
סוף סוף הכיתה התיישבה, נרגעה, הוציאה ספרים, מחברות וקלמרים,
בדקנו נוכחות, כולם בסדר…
יאללה, מתחילים ללמד!
הוצאנו משפט אחד מהפה,
ופתאום רחש מפינת הכיתה.
עצרנו להשתיק והתחלנו מחדש…
ושוב!
מפה לשם איבדנו חצי כיתה…
בקורס הטפטפת המיוחד הזה
נלמד איך לנהל שיעור במינימום עצירות והפסקות!
ולא רק זה, נלמד גם טקטיקות
איך לגרום גם ל"דגים" שבכיתה
לפתוח את הפה (בהצבעה כמובן)
ולקחת חלק פעיל בשיעור!
ביננו, רק הקורס הזה לבדו,
שווה לך יותר מכל התכנית… לא?
יש לנו חלום!
רשת "תת-קרקעית" של מורים
שמדברים את אותה שפה פדגוגית
ומונעים מכח אותו הדלק,
דלק המוטיבציה הפנימית.
המורים האלה יחשבו יחד, יתייעצו, ישתפו, יתמכו וגם –
יבנו ביחד מאגר שיעורים מבוססי מתכון,
כך שהם יחסכו המון זמן בפיתוח
ויוכלו למנף את המאמץ המשותף אם ירצו בכך.
התכנית המלאה "לומדים בהנעה" תרוץ עד לסוף שנת הלימודים.
המורים יחולקו ל"חבּורות" (במלעיל)
שמלמדות את אותה התל"א (תכנית לימודים אפקטיבית),
יקבלו ליווי של מנטור
ויפתחו יחד שיעורים.
למעוניינים, ניתן להצטרף למסלול פרימיום,
הכולל גם 5 שיחות יעוץ אישי עם המנטור.
אז כמו שאמרנו קוראים לנו חובב יחיאלי ואוריאל הרצוג,
היינו מורים מהשטח שעשו ניסויים פדגוגיים מעניינים,
נחשפנו לעולם היזמות,
והחלטנו לחבר בין שני העולמות!
התוצאה: מיזם עסקי חברתי פרטי בלתי תלוי שמטרתו אחת: לקדם מורים להגשת החלומות הפדגוגיים שלהם.
וסליחה על הביטוי: בלי לדפוק חשבון לאף אחד.
אין סיבה הגיונית שתכנית שמקדמת מורים בנקודות הכי קריטיות של ההוראה, לא תהיה מוכרת לגמול השתלמות.
אבל אנחנו פועלים בעולם לא הגיוני ובירוקרטי בעליל.
לאחר הפעלת מאמצים אדירים אנחנו יכולים לומר שאנחנו קרובים מתמיד.
אבל זה תהליך שלוקח זמן
והתשובה הסופית תגיע רק בהמשך.
אז מי שמבחינתו גמול השתלמות זה תנאי –
שלא יירשם!
זה אומר כמה מההשקעה שלך אנחנו מחזירים לך במקרה של חוסר שביעות רצון.
לדוגמה אם נרשמת לקורס+כנס ובסוף הכנס התבאסת עלינו, נחזיר לך פי 2 מהשקעתך, כפיצוי על הזמן שהשקעת.
במסלול פרימיום אין אחריות כי יש שם מנטור שהולך לתת הרבה מהזמן שלו. אז זה על אחריותך 🙂
אפשר לשלם עד 7 תשלומים.
אפשר בפייפל.
אפשר בהעברה בנקאית בתיאום איתנו (מייל או וואטסאפ).
אי אפשר בדרכים אחרות.
איך זה עובד?
הצטרפת למסלול הטעימה
הכולל קורס מקוון "המתכון לשיעור אפקטיבי",
ליווי אישי של מנטור לתכנון שיעור מבוסס מוטיבציה פנימית,
כנס פיסי "הוראה מתוך שלווה"
וקורס בונוס "מינימום עצירות מקסימום משתתפים"
ובסוף הכנס הגעת למסקנה שעשית טעות?
כל מה שעליך לעשות זה לשלוח לנו מייל,
ואנחנו לא מחזירים לך מה ששילמת.
אנחנו מחזירים לך כפול!
פעם אחת החזר כספי,
ופעם אחת פיצוי על הזמן היקר שהקדשת לשווא.
אנחנו עושים את זה כי יש לנו ביטחון ענק בתהליך,
ומצד שני – אנחנו מבינים מאוד את החשש של מי שלא רכש מאיתנו עד היום.
לכן, נעשה הכל כדי לעזור לך "לקפוץ למים" ולתת בנו את האמון,
שהצעד הקטן שלך לקראתנו,
הולך להיות אירוע משנה חיים עבורך.
לא פחות.
(חשוב: על מסלול "לומדים בהנעה" יש 100% אחריות, ועל מסלול הפרימיום – 0% אחריות).
אנחנו שולחים תכנים במיילים!
דברו אתנו
כל הזכויות שמורות ל"החופש ללמד". עוצב על ידי אלישבע זינגר