ההבטחה שלי : לקחתי 8 שנות ומחקר ופיתוח של המתכון לשיעור מהנה ואפקטיבי וזיקקתי אותם לתוך אפליקציה אחת שתנחה אותך צעד אחרי צעד לבנייה קלה ומהירה של שיעור
אפקטיבי
כיפי
פעיל
חברתי
היברידי
מעורר השראה כולל טיפים, דוגמאות, השראה ממורים אחרים והדרכות מובנות
אוריאל הרצוג, מנכ"ל החופש ללמד
"האפליקציה לשיעור אפקטיבי היברידי פשוט חלומית! יישר כוח עצום! מושקע ביותר, בהיר, מגוון, פשוט להפעלה והכי חשוב גורם ליישום בהתלהבות ובע"ה בהצלחה. תודה רבה!"
"אפליקציית החופש ללמד" - מה זה אומר?
הנחיה צעד אחרי צעד עד שיש לך ביד שיעור מוכן להעברה
המלצות על כלים מתוקשבים שניתן להוסיף בכל שלב, כולל הדרכות על הכלים
המלצות על למידה חברתית בכל אחד מהשלבים
אפשרות לשמירת התהליך במהלכו ולהמשיך מאוחר יותר
אין צורך בהתקנה, ניתן להיכנס מכל מחשב או טלפון חכם
התוצר נשלח למייל בצורה של קובץ + מצגת!
גישה מלאה למאגר השיעורים השיתופי לקבלת השראה ורעיונות לשלבים השונים של השיעור
אפשרות להדרכות וידיאו עם הסברים פדגוגיים בכל שלב - ממש קורס שלם אבל רק מתי שצריך!
פצצה. מסדר לי את השיעור ופתאום אני מבינה איזה תרומה זו כשאני מקבלת את השיעור כתוב, אחרי שעבדתי עליו מהסוף להתחלה.
אהבתי את הלמידה ההדרגתית. מצד אחד טוב ומצד שני הייתי שמחה לראות את זה בחוצצים כדי לראות בסוף את השלם. בנוסף הלמידה במקטעים עם תשובות תוך כדי וייצרת השלם מדהימה מבחינה טכנולוגית.
האפליקציה פשוט נפלאה, מסייעת המון ומאוד ידידותית למשתמש. ניתן בעזרתה להפוך את התלמידים לסוג של לומדים עצמאיים, שזה מאוד חשוב בתקופה הזו של הלמידה המקוונת.
מלמד, נקודתי לעניין והשאלות מובנות לפי שלבים מסודרים ומנוסחים כל כך יפה.
מכיר את הרעיונות של החופש ללמד כבר כמה שנים, אבל רק בעקבות ההתנסות בפועל במחולל נכנסתי לזה
אפליקציה מצויינת!! הכוונה מלאה וליווי צמוד להכנת השיעור. תודה!
זה עוזר אני מתחבר באופן כללי לתהליך ולעקרונות אבל עדיין מרגיש "מתחיל" כדי להגיע לרמה של שימוש צריך עוד תרגול סה"כ הרעיון יפה ונראה לי מוצלח
אחלה אפליקציה. פשוט יותר לכתוב ככה מערך שיעור ביחס למערך המייגע של ה.... לאנגלית.
זו הפעם השניה שאני משתמשת במתכון. ככל שאני נעזרת בו יותר ומתרגלת אליו אני מגלה שהוא מייעל אותי, מסדר לי את המחשבות ואת הסדר הנכון לשיעור. תודה 🙂
מדהימה ופשוטה. הייתי ממש שמח להפיק כך עוד עשרות שיעורים.
נבחרת המורים של החופש ללמד: מענה מיידי לכל אתגר בהוראה בכל רגע ביממה!
טפטפת יומית
"להשחיז את הגרזן" שלך מידי בוקר עם מנת אנרגיה, מיקוד, פרקטיקה והומור שמכניס אותך בתדר גבוה לכיתה
רשימה חלקית של הקורסים:
שגרה של אלופים, מנצחים את העומס, הפרעות בשיעור, התלמידים ה"שקופים", סיום אפקטיבי לשיעור, להתנסוֹת בהתנסוּת, "מציתים" את השיעור, שיעור אפקטיבי ומהנה!, להיות מורה מוערך, קורס קיץ: "עושים את החופש גדול!", משפטי השראה קצרים, הרצאות TED מומלצות, כיצד לנהל שיחות טלפון עם הורים, סמכות ללא כוחנות, הובלת פרויקט כיתתי, לפתור וליצור חידות היגיון , עולת תמיד - מתחדשים עם התפילה!, טיפים טכנולוגיים של אלופים
שבור בעת חירום: אוצר ההדרכות
יש לך אתגר בלתי פתיר כאן ועכשיו? רוצה לשפר משהו ספציפי באופן מיידי? באתר סגור מחכות לך עשרות הדרכות וידיאו קצרות בשיטת צעד אחרי צעד
הצצה לאתר אוצר ההדרכות
קהילות מורים בוואטספ
רק לדמיין - קהילת מורים שכולם נמצאים מבחירתם כי מאמינים באותו חזון ובאותה שפה פדגוגית וחינוכית...
יש קהילה בכל תחום דעת כמעט
גיליון השראה שבועי
בכל יום שישי ניוזלטר השראה בנושא אחר עם רעיונות, הדרכות, השראה ומוטיבציה!
מדריך כתוב להפיכת אירוע משמעת חמור לתהליך חינוכי מצמיח באמצעות שיח רגשי שמחבר בין המורה לתלמיד, קלפי רגשות מאויירים ע"י שי צ'רקה, הנחיות ליצירת לוח רגשות וירטואלי לתקופת למידה מרחוק ועוד
וורקשופ חודשי
סדנת זום מעשית בנושאים משתנים
ועוד הרבה הפתעות סודיות שמחכות רק לחברי נבחרת
הוורקשופ סגור לחברי נבחרת - חשיפה של האפליקציה ובניית שיעור היברידי בלייב:
מורי מתמטיקה ומדעים: יום חמישי, 31.12.2020 בשעה 21:00-23:00
מורי אנגלית ושפות זרות: מוצ"ש 2.1.2021 בשעה 21:00-23:00
מורי רבי מלל, שפה ומקצועות כלליים: יום שני, 4.1.2021 בשעה 21:00-23:00
התחדש לי הרעיון של השלבים המוגדרים של אופן השלבים בתכנון השיעורים. נראה לי כיתרון מאוד משמעותי לתלמידים, לנו המורים ולתהליך הלמידה. זו אסטרטגית למידה שמתאימה מאוד לתקופה בה אנו נמצאים בכלל ולמאה ה-21 בפרט
נכנסה לי יותר חדוות. יצירה לבניית השיעור, בהירות במבנה המתכון, לחשוב על הצתה מגוונת, שיתוף כל התלמידים ועוד ועוד...
התבלין הסודי... אהבתי את השאלה הזאת שאם לא הייתי חייבת ללמד את החומר, למה בכל זאת הייתי רוצה ללמד אותו. מאד עוזר לי לשאול את עצמי לפני הכנת השיעור.
חשבתי על השיעור שלי בצורה מסודרת, ופרקתי לעצמי את החלקים בשיעור, השיעור שלי הפך,לדעתי, יותר אפקטיבי ויעיל.
הבניית השיעור באופן אפקטיבי, מרחיב אופקים ומגוון באמצעים, משלב הפנמה והטרמה אישית, ביצוע אישי וגם קבוצתי.
השינוי העיקרי היה במתן דגש על ה- איך ? אני חושבת שזה ממש משדרג את השיעור קודם הייתי מתייחסת בעיקר ולפעמים רק ל-מה?
להפוך למורה יותר יצירתית, גיוון בהוראה, לחשוב מחוץ לקופסא.
עד שהכרתי את המתכון התחלתי תכנון שיעור מההתחלה, כעת אני מתחילה אותו מהסוף.
הפידבק המשמעותי ביותר - כשהבנתי שתלמידים נותנים משוב למורים אצלנו ונתנו לי מחמאות גם על עניין בשיעורים (שזה החלק שקשור אליכם 🙂 )
האחריות הכפולה שלי:
נרשמת בדף זה לנבחרת והתאכזבת מהוורקשופ או מהאפליקציה?