רוצה להפוך את בית הספר שלך להיברידי?
הופכים אתגר של פעם ב.. להזדמנות של פעם בדור
להפוך הוראה ללמידה ולא רק בזמן קורונה.

יחד הופכים את המורים למאמנים ואת הכיתה לרשת של לומדים ומלמדים שיודעים לעבוד ביחד. 

לומדים איך לבנות את הכיתה כקבוצה היברידית  – מתחילים בכיתה הפיזית וממשיך בלמידה מרחוק.

תכנית הטמעה - הכיתה ההיברידית
לומד עצמאי, כיתה שיתופית

ליווי והטמעה מבית 'החופש ללמד' לאורך השנה
בשיתוף הגופים המובילים בחדשנות חינוכית - ערי חינוך וברנקו וויס
  • תכנית חדשנית מצוות פיתוח מיוחד של שלשת הגופים.
  • המורים לומדים לעבוד ברשת – עובדים בצוותים קטנים בהם כל מורה הוא גם לומד וגם מלמד.
  • כל מורה יוכל ליצור את 'הכיתה ההיברידית' בתוך הכיתה שלו.
  • בתכנית כל מורה יקבל תמיכה והדרכה בקהילת מורי המקצוע שלו לאורך השנה.
  • בונוס מיוחד – גישה חופשית ל'נבחרת המורים' של החופש ללמד. יינתן לכל המורים לכל השנה.

הקורונה שינתה את צורת הלמידה בכל בית ספר, זו עובדה
בגל הראשון המורים ובתי הספר נרתמו במהירות  בשביל לתת מענה ללמידה מרחוק. 
אבל עכשיו כשאנחנו מסתכלים על השנה שעומדת לפתחנו זה ברור לכולנו – צריך לעבור משלב האלתורים לאסטרטגיה שעובדת בכל מתווה!!
כולנו מבינים שיש כאן פשוט מציאות חדשה. חייבים ליצור שגרת הוראה חדשה,
כזו שבכלל לא תושפע מהמיקום הפיסי של הלמידה, מרחוק, מקרוב או בקפסולה, תהליכי הלמידה צריכים להמשיך
כי מספיק תלמיד "חיובי" אחד בשביל להשבית בית ספר שלם…

"לעולם אל תבזבז משבר טוב"

כתב וינסטון צ'רצ'יל. 
וכשהמשבר הזה יסתיים (וזה יקרה מתישהו) באיזה צד נפגוש אותך?
בצד של אלה שהמשיכו להתנהג כרגיל ולא למדו שום דבר?
או בצד של אלה שניצלו את ההזדמנות, למדו בענק והקפיצו את ההוראה בבית הספר שלהם כמה רמות קדימה…

רוצה לצרף את בית הספר שלך לנבחרת הזו? זה הזמן!

גם אנחנו יצרנו את הנבחרת שלנו, 
שיתפנו במהלך את "ערי חינוך" ו"מכון ברנקו וייס",
שנים מהגופים היזמיים-חינוכיים הבולטים בארץ, בשביל להעניק לבית הספר שלך את המענה השלם ביותר למעבר ללמידה הבירידית.

עבורך פיתחנו את האסטרטגיה לשדרוג הלמידה לא רק בזמן קורונה אלא גם ובעיקר בזמן שגרה: 

אסטרטגיית הכיתה ההיברידית.

אוקי, אז נעבור ללמידה היברידית… רק מישהו מוכן להסביר מה זה בעצם???

אוקי, אז נעבור ללמידה היברידית…
רק מישהו מוכן להסביר
מה זה בעצם???

למען האמת יש הרבה הגדרות למה זה "למידה היברידית", וכמובן שבבסיס מדובר על שילוב בין דרכי הוראה שונות בהתאם לסיטואציה שבה התלמידים נמצאים. 

אבל אנחנו מציעים להרחיב את ההגדרה 
ולראות בלמידה ההיברידית לא פשרה טכנית, אלא סינרגיה שבין פיתוח הלומד העצמאי לבין למידה שיתופית!

מצד אחד כל תלמיד לומד לפתח את יכולת הלמידה האישית שלו,
ומצד שני משתמשים בכח ההנעה החברתית בשביל לתת אנרגיה וחווית הצלחה לכלל תלמידי הכיתה!  וכמובן מי שיוצר את כל התהליך הזה הוא המורה שעובר לתפקיד של מאמן ומרשת של הכיתה, ובעצם מזמין ומאפשר את תהליך הלמידה היחודי.

מושגים כמו "פיתוח לומד עצמאי", "למידה שיתופית", "מיומנויות ה-21" שריחפו כל הזמן בחלל המערכת, ועיצבו כותרות של השתלמויות, ניירות עמדה,
ורפורמות שונות במשך כל השנים האחרונות, הופכים להיות מציאות יומיומית בלמידה ההיברידית!

ואם עד היום יכלנו להחשיב את זה כ"בונוס נחמד כשיהיה לנו זמן",
עכשיו,
במציאות שבה נכנסים למערכת עשרות אלפי "עוזרי הוראה" חסרי ניסיון,

במציאות שבה חצי כיתה לומדת מהבית וחצי בבית הספר,

במציאות שבה יש תלמידים שרוב השבוע לומדים מרחוק

ועדיין צריכים לגשת לבגרות –
למידה היברידית היא כבר מיומנות חובה לכל מורה, בכל בית ספר!

כל המושגים שריחפו כל הזמן בחלל המערכת, ועיצבו כותרות של השתלמויות, ניירות עמדה,
ורפורמות שונות במשך כל השנים האחרונות, הופכים להיות מציאות יומיומית בלמידה ההיברידית!

ואם עד היום
יכלנו להחשיב את זה כ"בונוס נחמד כשיהיה לנו זמן",
עכשיו,
במציאות שבה נכנסים למערכת עשרות אלפי "עוזרי הוראה" חסרי ניסיון, במציאות שבה חצי כיתה לומדת מהבית וחצי בבית הספר,
במציאות שבה יש תלמידים שרוב השבוע לומדים מרחוק ועדיין צריכים לגשת לבגרות –
למידה היברידית היא כבר מיומנות חובה לכל מורה, בכל בית ספר!

זה הזמן לנצל את ההזדמנות ולהתחבר לשיטת הלימוד החדשה והאפקטיבית ביותר
בתוכנית של 30 שעות השתלמות שכוללת תמיכה ברשת שיתופית של מורים.

הכרות עם פרקטיקות פדגוגיות לשיעור, לתהליכי הלמידה ולניהול הכיתה

הטמעה של ידע פדגוגי רחב בזכות היכרות עם פרקטיקות פדגוגיות לשיעור, לתהליכי הלמידה ולניהול הכיתה:

איך נראית התוכנית?

ההיבט הטכנולוגי של התכנית:

הכשרה של כל הצוות לשימוש מתקדם בכלים טכנופדגוגיים
בזכות היכרות ועבודה פרקטית עם כלים טכנולוגיים ומרחבי למידה מקוונים:

גוגל קלאסרום

יצירת מרחב למידה מקוון

גוגל דרייב

כונן גוגל ומרחב כלי יצירה ושיתופיות

גוגל פורמס

חוויות למידה עצמאיות

גוגל דוקס

יצירה ושיתופיות אונליין בין התלמידים והצוות

גוגל סליידס

יצירת מצגות שיתופיות ואינטראקטיביות בכיתה

זום

פרקטיקות מתקדמות בזום (חדרים, הצבעות, הגדרות חדשות)
כלים לללמידה שיתופית בכיתה ומחוצה לה:

פאדלט

לוח שיתופי

אנסרגרדן

ענן מילים

מנטימטר

מצגת אינטראקטיבית

ההיבט הפדגוגי של התכנית:

הטמעה של ידע פדגוגי רחב בזכות היכרות עם פרקטיקות פדגוגיות לשיעור, לתהליכי הלמידה ולניהול הכיתה:

ההיבט הפדגוגי של התכנית:

הטמעה של ידע פדגוגי רחב בזכות היכרות עם פרקטיקות פדגוגיות לשיעור, לתהליכי הלמידה ולניהול הכיתה: 

המתכון לשיעור אפקטיבי

איך לבנות שיעור פעיל מסקרן ומאתגר בשיטת צעד אחרי צעד

מודל "כיתת נבחרת"

כולם מורים וכולם תלמידים בקבוצות קטנות של למידה עצמית

תל"א

"תכנית לימודים אפקטיבית" שמייצרת בהירות, רוגע ונחת ביחס ל"הספקים הנדרשים" לאורך השנה

אד"ם

פרקטיקה לחלוקת יחידות הלימוד ליצירת אוטונומיה, דיפרנציאליות, מיומנויות, אצל התלמידים שלך.

How2MOOC

הכיתה לומדת MOOC (קורס מקוון) במודל הנבחרת

כיתה הפוכה

התלמידים מתכוננים כבר בבית, ובכיתה לומדים יותר לעומק

חברתית

פיתוח "פדגוגיה חברתית" המחזקת את הקשרים החברתיים והרגשיים בכיתה באמצעות הלמידה ההיברידית
שמאפשרת גיבוש קבוצות סביב נושא למידה.

פדגוגיה זו מחזקת גם את תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של התלמידים ללמידה עצמאית ולחשיבה יצירתית
ובנוסף מחזקת את הקשר האישי בין המורה לתלמיד.

מודלינג

המורים מתנסים בעצמם בכלים ופרקטיקות שיעבירו לתלמידים מאוחר יותר
כי מהלך הלמידה בתוכנית מתבצע גם הוא בלמידה היברידית.

עם מה תצאו מהתכנית?

הכשרה ליווי ותמיכה מקוונת  
ביטחון שכל מורה בצוות מקבל הכשרה ליווי ותמיכה על מנת ליצור מסוגלות טכנולוגית ופדגוגית ליצירת מערכי שיעור היברידיים בתחום הדעת שלו.

למידה מתוך עשייה לכיתה שלך 
במהלך התכנית מכינים באופן מעשי מערכי שיעור ופעילויות היברידיות שיעורים פדגוגיים העושים שימוש בכלי טכנולוגיה, כך נוכל
להתמודד עם חוסר בהירות ושינויים מהירים במתווה הלמידה (למידה פיסית / מרחוק / קפסולות/ למידת חוץ וכו').

עשייה שיתופית, עובדים יחד  וחוסכים זמן 
בניה של יחידות לימוד היברידיות לוקחת לא מעט זמן! לכן כל משתתפי התכנית יקבלו גישה עד סוף שנת הלימודים לקלאסרום שיתופי ובו יחידות לימוד היברידיות שפותחו יחד עם מורים מקהילת המקצוע שלהם! פעילויות רבות יותר ואיכותיות יותר בהשקעה קטנה וממוקדת יותר.יחד נבנה את מאגר הפעילויות ההיברידיות השיתופי לכל נושא.

תמיכה טכנית מקוונת וליווי פדגוגי בקהילה
תמיכה טכנית מקוונת לכל מורה לאורך השנה וגישה מלאה למאגר הדרכות ווידאו על כלים מתוקשבים. מענה פדגוגי על ידי מנהל הקהילה בתחום הדעת של כל מורה.

יוצרים מרחב למידה היברידי
 נלמד איך עוברים משעות הוראה לשעות למידה תכל'ס –  איך לתכנן ולבנות שנה היברידית, איך נראה שבוע, יום ושיעור היברידיים.

וכן, על הדרך גם עם 30 שעות מוכרות לגמול השתלמות…

היכרות ועבודה פרקטית עם כלים טכנולוגיים ומרחבי למידה מקוונים

פיתוח מרחב למידה והתנסות בקלאסרום/מוודל/טימס

כלי גוגל ליצירה ושיתופיות - דרייב, דוקס פורמס וסליידס

פרקטיקות מתקדמות בזום (חדרים, הצבעות, הגדרות)

כלים ליצירת שיתופיות - פאדלט, אנסרגרדן, מנטימטר,

אז איך התוכנית עובדת תכלס?

בצורה היברידית כמובן! 
זה אומר תהליך שמתבסס על למידה עצמאית כמורה, ושיתופית כקהילות מורים מבוססות תחום דעת,
יחד עם קהילת צוות המורים הבית ספרית.

המפגשים בתוכנית הם:

2 מפגשי השראה, תיאוריה והסבר:
מפגשים של כלל המשתתפים
(הסבר על המטלות וסביבת העבודה)-
מתחילים בשידור פתיחה ב13.9

5 מפגשי עבודה (וורקשופים)
עם המורים בקבוצת העבודה שלי
(מורים שמלמדים את אותו תחום הדעת באותה הרמה )

3 מפגשי הדרכה ותמיכה בית ספריים-
מפגשי עבודה פרקטית בקבוצות עבודה הטרוגניות של צוות בית הספר
בהם כל אחד עובד לפי רמת הידע שלו.

לסיכום: מה מקבל כל מי שמצטרף לתכנית?

התוכנית עובדת לפי עיקרון המודלינג – לעשות את ולא לדבר על.

המורים בעצמם מתחלקים לקהילות ולקבוצות (חבורות) באמצעות מודל "כיתת נבחרת" ועוברים את אותם הרעיונות שהם יעבירו לכיתה מאוחר יותר ולכן זו לא השתלמות רגילה! לא (רק) לומדים ידע אלא מיישמים תכל'ס וביחד.
בתוכנית עובדים בזוגות כדי להגיע אל היעד:

תוצר סופי – פורטפוליו של מערכי השיעור ההיברידי לאורך התכנית

מה ההשקעה בתוכנית?

את התכנית ניתן לרכוש באופן אישי בתור מורה בלחיצה כאן, אבל בעינינו מה שעושה את התכנית כל כך מיוחדת זה דווקא החיבור בין הרשת הדיסיפלינרית – סיעור מוחות ופיתוח משותף עם מורים שמלמדים את אותו תוכן כמוך לבין החיבור לרשת הבית ספרית שמייצרת את התמיכה הפיסית והאנרגיה הצוותית שתניע אותך קדימה לאורך זמן! 

לכן אנחנו ממליצים על הצטרפות בית ספרית לתכנית שתאפשר לכל המורים את ההשתתפות בתכנית וגישה לתוצרים ולתכנית החופש ללמד לאורך השנה כולה ללא תשלום מצידם! 

לרגל השקת התכנית החדשה, החלטנו להעניק הנחה של 50% לבתי הספר שיהיו הראשונים להצטרף לנבחרת בית הספר שלנו,

וההשקעה שלכם היא
ש"ח
500

למורה שנרשם באופן אישי

12,000

ש"ח*
2000

לבית ספר קטן
(עד 30 מורים)

16,000

ש"ח*
500

לבית ספר בינוני
(31-80 מורים)

20,000

ש"ח*
500

לבית ספר גדול
(מעל 80 מורים)

*התשלום בנוסף ל30 שעות השתלמות של פסג"ה

לשריון בית הספר שלכם בתכנית מלאו את טופס ההזמנה ואנו נשלח לכם במייל את ההנחיות המלאות להמשך התהליך:

בונוסים:

גישה עד סוף שנת הלימודים לכל מורי בית הספר ל'נבחרת המורים של החופש ללמד' בשווי 600 שח למורה (!) .
המנוי כולל: 

1.

אוצר ההדרכות –
מאגר סרטוני הדרכה קצרים על שלל אתגרי ההוראה (תכנון שנה, משמעת, מבחנים, יצירת מוטיבציה ועוד)

2.

קורסי "הטפטפת"
אפשרות לבחור תוכן יומי קצר שנשלח במייל או כהקלטה בסמס ממגוון קורסים בנושאים שונים

3.

גיליון השראה שבועי בנושאי חינוך ופדגוגיה

4.

ארכיון עם עשרות הקלטות של סדנאות מקוונות שהועברו ע"י החופש ללמד לאורך השנים 

5.

ערכת "משיחת משמעת לשיחה משמעותית" להדפסה עצמית (נמצא בתוך אוצר ההדרכות)

שאלות ותשובות

חשוב להדגיש  – למידה היברידית לא תלויה בתקשוב או טכנולוגיה!

חשוב להדגיש  – למידה היברידית לא תלויה בתקשוב או טכנולוגיה!

חשוב להדגיש  – למידה היברידית לא תלויה בתקשוב או טכנולוגיה!

חשוב להדגיש  – למידה היברידית לא תלויה בתקשוב או טכנולוגיה!

אחרי שמתכננים תהליך למידה היברידי אפשר ליישם אותו בקלות גם בכיתה רגילה,
עם דפים וכלי כתיבה. אך כמובן שבמידת האפשר מומלץ להשתמש 
בכלים מתוקשבים שמעניקים קיצורי דרך פדגוגיים – כמו שאלות תרגול אוטומטיות, אמצעים לדיון מהיר ומתועד, משימות חקר על בסיס מציאת מידע מהרשת, יצירה של תוצרים שיתופיים ויצירתיים ועוד ועוד.

אז לפני שהגל הבא מגיע, כדאי לך להיות מוכן:
דילוג לתוכן