דילוג לתוכן
שידור חירום למורים

החופש ללמד מארחים את עמרי ממיזם 'מרימים ראש'

הרשתות החברתיות הם כבר לא 'החצר האחורית' שילדים משחקים שם, הם לא 'מציאות ווירטואלית' של עולם של ילדים שלא שייך אלינו המבוגרים.

הם המציאות עצמה שמשליטה את עצמה פעם אחר פעם על החיים שלנו ובפרט עכשיו כשילדי ישראל נמצאים תחת טרור הטילים והאזעקות, ובמציאות של הרשתות שבה חיים תלמידינו כל דבר מתעצם פי כמה.
אחד מכליו החזקים ביותר של הטרור הם הרשתות החברתיות. המלחמה האמתית מתרחשת ברשתות, והתלמידים שלנו נמצאים בקו החזית.

טיקטוקר בן 19 משגע את חדרי המורים בארץ. אחרי מאות הרצאות וסדרות לתלמידים עם 66% דיווחים על הצלחות, מגיע לתת לנו פעם אחת להיישיר מבט ולהסתכל לטיק טוק והרשתות בעיניים.

שידור חירום למורים

'החופש ללמד' מארחים את עמרי ממיזם מרימים ראש

הרשתות החברתיות הם כבר לא 'החצר האחורית' שילדים משחקים שם, הם לא 'מציאות ווירטואלית' של עולם של ילדים שלא שייך אלינו המבוגרים.

הם המציאות עצמה שמשליטה את עצמה פעם אחר פעם על החיים שלנו ובפרט עכשיו כשילדי ישראל נמצאים תחת טרור הטילים והאזעקות, ובמציאות של הרשתות שבה חיים תלמידינו כל דבר מתעצם פי כמה.
אחד מכליו החזקים ביותר של הטרור הם הרשתות החברתיות. המלחמה האמתית מתרחשת ברשתות, והתלמידים שלנו נמצאים בקו החזית.

טיקטוקר בן 19 משגע את חדרי המורים בארץ. אחרי מאות הרצאות וסדרות לתלמידים עם 66% דיווחים על הצלחות, מגיע לתת לנו פעם אחת להיישיר מבט ולהסתכל לטיק טוק והרשתות בעיניים.

טרור הטיקטוק או "אינתיפאדת הטיקטוק"[1][2][3][4] היה גל טרור ואלימות, שמהווה חלק מהמהומות בישראל ברמדאן 2021. גל זה אופיין בהפצת סרטונים בעלי אופי אלים ברשת הטיקטוק ובפלטפורמות רשת אחרות, בהם ערבים הצטלמו כשהם נוקטים באלימות והשפלה כלפי יהודים בישראל, בעיקר בעלי חזות חרדית.[5] התופעה קיימת כבר מ-2019,[6] אך התחזקה בתקופת הרמדאן ב-2021.[7] מהמשטרה נמסר כי הסרטונים ברשת גרמו להסתה.[8]

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה טען כי הרקע ל"טרור הטיקטוק" הוא לאומני-גזעני.[9]

הוגשו כתבי אישום כנגד שני תושבים ערבים בגין תקיפה ממניע גזעני.[10][11]

דוגמאות לתופעה:

ב-15 באפריל 2021, יום העצמאות ה-73 נער ערבי תקף נער חרדי וסטר לו בזמן נסיעה ברכבת הקלה בירושלים.[12] משתתפי הסרטון נעצרו. אירוע זה החל את התופעה ברמדאן 2021.[13]

מתוך וויקיפדיה

מחנכים ומורים רבים שואלים את עצמם, איך אני יכול לעזור לתלמידים שלי עכשיו, בשעת חרום?!

כאילו לא עברנו די השנה נחתנו עלינו אירועי הימים האחרונים ושוב פעם התלמידים שלנו מצאו את עצמם בבית מול המסכים.
לא מספיק טרור הטילים שנופל עלינו ועל תושבי הדרום בפרט, שלצערנו הפך לרוטינה של סבבים מוכרים.
ערב האתמול גילה לנו שאנחנו עומדים על סיפה של מלחמה חדשה לגמרי: מלחמת אזרחים

אנחנו רואים תופעה שלא ייחסנו לה מספיק חשיבות עד עתה. המלחמה מתרחשת ברשתות, ושם הילדים נמצאים בקו החזית. הרחובות הם כבר התוצאה.

התלמידים שלנו הם לא אלה שיצאו לרחובות, הם בהחלט נחשפים לכל המראות. כל סרטון שיוצא גם אם הוא מזוויע מופץ מייד ומגיע לכל מכשיר ללא בקרה.

אם אנחנו רוצים לעזור לתלמידים שלנו, בואו נחשוב רגע על מקור החרדות שלהם. גם כך המציאות הזו היא לא שפויה ויכולה להכניס חרדות בכל ילד שחווה אזעקות נפילות ופרעות מתחת לבית
ובמציאות של הרשתות שבה חיים תלמידינו, כל דבר מתעצם פי כמה. 

ואם גם כך התלמידים שוהים שעות רבות ביום בטלפון בזמן חרום הזמן הזה מוכפל. כל התראה גורמת לכניסה שוב לטלפון מה שגורם לחרדה.
והתלמיד, כדי לנסות לצאת מחוסר הוודאות מנסה להיכנס שוב, להתעדכן עוד. מה שגורם שוב לחרדה וכך זה הופך למעגל אינסופי שמזין את עצמו.

* רכז או מנהל המעוניינים שנבוא אליכם לבית הספר, לחצו כאן לשליחת הודעה ונתאם:

החופש ללמד מארחים את עמרי בשידור חירום חינמי למורי ישראל

מורה הנבוכים לדור ה z
כך נראית מלחמה בתוך הטיקטוק והרשתות >>
יום שלישי | 18/05 | 21:00
  • איך לצאת מה'לופ האינסופי' של החרדה וההתראות 
  • מה זה fomo איך ענקיות הטכנולוגיה משתמשות בו לרתק אותנו למסך ואיך 'עוקפים אותו'
  • הכלים המעשיים להפוך את הטלפון ממנצל למנוצל
  • איך אפשר להפוך את הרשתות למקום לעשיית טוב
  • וגם – כל הפרטים על תכנית-הבזק שלנו להורדת זמן מסך למורים ולבתי הספר

החופש ללמד מארחים את עמרי בשידור חירום חינמי למורי ישראל

מורה הנבוכים לדור ה z
כך נראית מלחמה בתוך הטיקטוק והרשתות >>
יום ג' | 18/05 | 21:00
  • איך לצאת מה'לופ האינסופי' של החרדה וההתראות 
  • מה זה fomo איך ענקיות הטכנולוגיה משתמשות בו לרתק אותנו למסך ואיך 'עוקפים אותו'
  • הכלים המעשיים להפוך את הטלפון ממנצל למנוצל
  • איך אפשר להפוך את הרשתות למקום לעשיית טוב
  • וגם – כל הפרטים על תכנית-הבזק שלנו להורדת זמן מסך למורים ולבתי הספר

להרשמה מיידית לשידור - חירום החינמי הכניסו פרטים:

רכז? מנהל? מעוניין שנבוא אליכם לבית הספר? כתבו לנו כאן ונתאם

אם אנחנו רוצים לעזור להם ולהקל עליהם
אנחנו צריכים להכיר איפה הם נמצאים

הרשתות החברתיות הם כבר לא 'החצר האחורית'שילדים משחקים שם
הם לא 'מציאות ווירטואלית' של עולם של ילדים שלא שייך אלינו המבוגרים
הם המציאות עצמה שמשליטה את עצמה פעם אחר פעם על החיים שלנו

הגיע הזמן שלנו כמורים להכיר את הפלטפורמות
להבין את העוצמה שטמונה בהם כמו גם את הסכנות
להבין מה כל כך ממכר , מה מתרחש בהם

לדעת להבדיל בין פאניקה לא במקומה כגון 'אתגר הלויתן הכחול' או 'יום האונס' בטיק טוק שלא היו ולא נבראו לבין תופעות וטרנדים שמתחילים שם והופכים למציאות כגון טרור הטיקטוק

כך נוכל לעזור לתלמידינו
נוכל לעזור להם לדעת להבדיל בין חדשות לבין פייק
להבין יחד איתם את הלופ האינסופי של התראות ועדכונים שרק מזין את החרדה
לראות יחד איתם את המשמעות מרחיקת הלכת שיכולה להיות מכל שיתוף
להכיר את החרדה מאיפה היא באה ואת הכלים לשלוט בה

וכן, גם להבין את הדברים הטובים הטמונים ברשתות
את הכוח שיש לכל ילד בכיס, ואת היכול לנצל את זה לדברים חיוביים
את המקומות המפתיעים שאפשר ללמוד מהם
את האנשים והטרנדים הטובים שאפשר לעקוב אחריהם

ובשעת חירום לא נוכל לעזור להם אם לא נכיר!

גבולות הכיתה היטשטשו, אם בעבר התלמיד בכיתה היה לומד ובחוץ משחק.
בבית הספר היה עם החברים בכיתה ובבית היה עם החברים בשכונה
כבר בתקופת הקורונה ועכשיו אנחנו חוזרים לזה שוב
בית הספר נמצא בבית
הבית נמצא בבית הספר
אם בעבר השפעתנו כמורים הייתה על התלמיד בכיתה
עכשיו גם כשהתלמיד בכיתה בו זמנית הוא נמצא בעוד כמה מקומות
בטיק טוק באינסטגרם בוואטסאפ
ואם אנחנו רוצים להשפיע משמעותית על החיים שלו
אנחנו צריכים להיות שם!
או לפחות להבין מה קורה לו כשהוא שם!

* רכז או מנהל המעוניינים שנבוא אליכם לבית הספר, לחצו כאן לשליחת הודעה ונתאם:

מי אנחנו?
עמרי קינגסלי - מרימים ראש

החיים שלי מכילים כל מיני סתירות מצחיקות, אחת מהן היא שאני טקיטוקר עם 34K עוקבים אבל מרצה על התמכרות למסכים.

הסיפור שלי הוא שבגיל 17 מצאתי את עצמי מקבל הזדמנות במסגרת תכנית מנהיגות בשם lead שהייתי בה לקדם יוזמה חברתית.

היה חשוב לי להתעסק בעולם השימוש במסכים בגלל שהוא היה מלא בחוסר דיוקים, סטיגמות על הדור שלי, אג'נדות, ואינטרסים.

האינטרס של חברות הטק שיצרו אפליקציות ממכרות, התקשורת הלא בריאה עם הדור שלי, שנתפס כדור המסכים ותו לא, המורים שמאוד רצו לעשות טוב ולחנך לשימוש מיטבי במסכים ולא ידעו כיצד לעשות זאת.

במסגרת הפעילות בניתי תכנית שהופכת את המסכים ממנצלים למנוצלים. אנחנו מגיעים לבתי ספר, מעלים מודעות לצורה הממכרת שבה בנוי הטלפון שלנו, ומנסים ללמד בני נוער להפוך אותו לפחות.

הלמידה מתבצעת באמצעות הרצאה ולאחר מכן סדרת מסרים בקבוצות וואטסאפ. והקונפסט עובד נפלא! 66% מהתלמידים אמרו לנו שהם הורידו זמן שימוש בעקבות התכנים, וזו זכות בשבילי 🙂

אוריאל הרצוג - החופש ללמד

אנחנו בחופש ללמד מקדמים הוראה מבוססת השראה ופועלים ליצירת מערכת חינוך מבוססת מוטיבציה פנימית אצל המורים ואצל התלמידים.

אנחנו מאמינים שהשינוי במערכת החינוך יבוא מתוך המורים, ומשתדלים לתת פתרונות להבנתנו בכל ההתמודדויות של המורה בכיתה

תופעת המסכים וההתמכרות הדאיגה אותי לא פעם, ובפרט בשנה האחרונה, אנו מוקפים במסכים. מגרשי בית הספר שעומדים ריקים בהפסקות. התלמידים שלא מקיימים אינטראקציה חברתית מחוץ למסך.
פגיעות והתמכרות, ילדים שלא יוצאים מהמסך, המאבק הבלתי נגמר על הטלפון בתוך השיעור.
מוסחות הולכת וגדלה עם השנים ומאבק על תשומת הלב של התלמידים
דקות הקשב הולכות ומתמעטות עם השני ומה שאנחנו תמיד שומעים ממורים: 'לא משנה מה שעשיתי שום דבר לא השתנה…'

האמת – הרגשתי שלי בוודאי אין זכות להטיף או ללמד משהו לאחרים בעניין הזה וגם לא הרגשתי ש"פיצחתי" איזה פיתרון או עיקרון שאני יכול ללמד לאחרים.

אבל כששמעתי שתלמיד בן 17 פיתח במסגרת תכנית מנהיגות מיזם שעוזר לילדים אחרים בני גילו להתנהל עם המסכים?

הייתי חייב לבדוק זאת, הכרתי את החומרים שלו והחלטתי לצאת בשיתוף פעולה כדי לתת פתרון לאחד הדברים המודחקים ביותר במערכת החינוך.

ההשתלמות תכלול 10 מפגשים בין התאריכים 18.10-31.12.2020:
יש שאלות? משהו לא ברור?
אפשר ליצור איתנו קשר
לשריון בית הספר בתוכנית
הרשמה למורים
"אני רוצה לומר תודה על ההשתלמות הכי טובה שהייתי בה עד עכשיו. קיבלתי ארגז כלים מדהים ותכנים ברמה גבוהה. אני בטוחה שהשנה שלי תיראה אחרת לגמרי.."
זהו אחד המשובים שקיבלנו ממשתתפת בנבחרת "החופש ללמד". הנבחרת, בה חברים כ-600 מורים ומורות, מספקת מסגרת תומכת ומלווה - שיתוף, תמיכה, יצירת תכנים, סיעור מוחות ובעיקר שייכות לקבוצה (מדהים כמה מקצוע המורה בודד לעיתים). כמו כן, מספקת הנבחרת: אוצר הדרכות - מאגר סרטוני הדרכה קצרים על שלל אתגרי ההוראה (תכנון שנה, משמעת, מבחנים, יצירת מוטיבציה ועוד קורסי "טפטפת" - אפשרות לבחור תוכן יומי קצר שנשלח במייל או כהקלטה בסמס, ממגוון קורסים בנושאים שונים
*במהלך חמשת המפגשים של קהילות המקצוע, יתחלקו המשתתפים לקבוצות נבחרת, בהן לכל אחד ואחת תפקיד שונה (טכנולוגיה, איסוף מידע, תרגום, ניהול לו"ז וכו). הקבוצות ילמדו יחד כיצד לנהל למידה היברידית ואף יפיקו מערכי שיעור שייאספו בגוגל CLASSROOM. בין חמשת המפגשים יועברו גם מערכי ההכשרה הטכנולוגית, כך שבמפגש קהילת המקצוע ניתן יהיה ליישם את מה שנלמד בהם.
עם תום מפגשי התכנית (בסביבות חנוכה), קהילות המקצוע ימשיכו להיפגש, לקבל תמיכה, גישה לתכנים המשותפים ולהיות חברים וחברות בנבחרת החופש ללמד, עד סוף השנה.
"הבנתי למה תלמידים מוכשרים זקוקים למורים"
400 ₪
מחיר מלא
280 ₪
למנויי "נבחרת המורים של החופש ללמד"
280 ₪
למצטרפים חדשים ל"נבחרת המורים של החופש ללמד" (+ בונוס 3 חודשים ראשונים חינם)
₪800
למורה במסלול אישי
₪12,000
₪6,000
לבית ספר קטן
(עד 30 מורים)
₪16,000
₪8,000
לבית ספר בינוני
(31-80 מורים)
₪20,000
₪10,000
לבית ספר גדול
(מעל 80 מורים)
מה ההשקעה בתוכנית
את התכנית ניתן לרכוש באופן אישי בתור מורה, אבל בעינינו מה שעושה את התכנית כל כך מיוחדת זה דווקא החיבור בין הרשת הדיסיפלינרית - סיעור מוחות ופיתוח משותף עם מורים שמלמדים את אותו תוכן כמוך לבין החיבור לרשת הבית ספרית שמייצרת את התמיכה הפיסית והאנרגיה הצוותית שתניע אותך קדימה לאורך זמן!  לכן אנחנו ממליצים על הצטרפות בית ספרית לתכנית שתאפשר לכל המורים את ההשתתפות בתכנית וגישה לתוצרים ולתכנית החופש ללמד לאורך השנה כולה ללא תשלום מצידם!  לרגל השקת התכנית החדשה, החלטנו להעניק הנחה של 50% לבתי הספר שיהיו הראשונים להצטרף לנבחרת בית הספר שלנו,
*התשלום בנוסף ל30 שעות השתלמות של פסג"ה
מה זו "נבחרת המורים של החופש ללמד"?
מועדון מורים אקסלוסיבי בעלות של 60 ש"ח לחודש, ללא התחייבות, 3 חודשים ראשונים חינם למצטרפים דרך ההשתלמות. המנוי כולל:
אוצר ההדרכות - מאגר סרטוני הדרכה קצרים על שלל אתגרי ההוראה (תכנון שנה, משמעת, מבחנים, יצירת מוטיבציה ועוד)
קורסי "הטפטפת" - אפשרות לבחור תוכן יומי קצר שנשלח במייל או כהקלטה בסמס ממגוון קורסים בנושאים שונים
ארכיון עם עשרות הקלטות של סדנאות מקוונות שהועברו ע"י החופש ללמד לאורך השנים 
ערכת "משיחת משמעת לשיחה משמעותית" להדפסה עצמית (נמצא בתוך אוצר ההדרכות)
גיליון השראה שבועי בנושאי חינוך ופדגוגיה
מי אנחנו?
יעקב הכט
מנכל ערי חינוך
אוריאל הרצוג
מנכ"ל החופש ללמד

הרשמה