"למידה ללא תשוקה מקלקלת את הזיכרון,

ושום-דבר ממה שנספג בו אינו נשמר"

– ליאונרדו דה וינצ'י

בזמן שיעור המתמטיקה הם מהנהנים עם הראש, אבל ברגע שאתגרת אותם קצת הם ישר מתפרקים? זה לא רק אצלך:

98% מהתלמידים מתקשים להתמודד עם שאלות מתחכמות במתמטיקה

הגרפים מתוך סקר מקדים שבוצע מול מורים למתמטיקה שנרשמו לשידור החי. לצפיה בתוצאות המלאות אפשר ללחוץ כאן.

אז למה זה קורה? ועוד דווקא כשנראה שהמצב מתחיל להשתפר...

ישראל משתפרת במתמטיקה על פי מבחני פיזה

הסברנו הכל בסדנה מיוחדת שהעברנו בשידור חי, באפשרותך לצפות כעת או להמשיך בדף כדי לקרוא את ההסבר:

אז מדוע הם "מתפרקים" בשאלות מתחכמות למרות שבשיעור הכל נראה בסדר?
התשובה לכך טמונה בגרף הבא:

רק ב8% משיעורי מתמטיקה תלמידים ניגשים לומר נהניתי

מה הקשר?

פשוט מאוד.

 

ה"מנוע" של התלמיד צריך דלק.

הדלק זו התשובה לשאלה "למה באת היום לשיעור?".

 

ואם היינו שואלים את התלמידים שלך את השאלה הזו?

אנחנו מנחשים שאלו היו התשובות:

– "אני חייב"

– "בלי זה אין בגרות"

– "אני רוצה להתקבל לאוניברסיטה"

– "ההורים שלי מכריחים אותי"

וכו' וכו' וכו'.

 

 

רגע, רגע, מה ציפיתם בדיוק? זה בית ספר, לא קייטנה… 

העיקר שהוא מגיע לשיעור, מקשיב, עושה שיעורי בית ומצליח במבחנים!

 

 

נכון, מבחינת "המערכת" הכל פיקס. אין תלונות.

אבל אצלך בפנים? משהו חסר.

 

הדלק של התלמיד הוא יקר,  דורש ממנו המון מאמץ ואנרגיה. 

הוא מספיק בדיוק בשביל המינימום ההכרחי.

 

 

ולכן ברגע שצריך להפעיל טיפה יותר מאמץ –

קצת חשיבה מתמטית, קצת לפתור בעיה שונה ממה שהסברת על הלוח, קצת לחשוב מחוץ לקופסה… 

מה קורה למנוע? נכון, הוא מתחיל להעלות עשן…

ככה זה נשמע: 

 

– "מה זה המורה, זה למבחן??"

– "לא לימדת את זה!"

– "איך פותרים את זה?? המורה תראה לנו"

– "אז מה לכתוב, תכל'ס?"

– "זה חובה?"

 

 

לך זה ברור: בשביל להבין מתמטיקה, להצליח בה לאורך זמן, ליהנות ממנה, לראות את היופי שבה, להתמודד עם האתגרים שלה – 

צריך "להיכנס פנימה", להיות בנוכחות מלאה.

 

אבל התלמידים?

מחפשים איך לסיים עם זה ולהמשיך הלאה:

וכשזו התודעה שהם באים איתה,

לא יעזור כלום…

בואו נשים את הדברים על השולחן, 

זה לא רק שאלה של  סיפוק. 

 

זה פוגע ישירות גם בהצלחה הבסיסית:

תלמידים מתקשים לשלוט בנושאים שלמדו בעבר

נו, פה זה מתמטיקה, לא היסטוריה!

לך תלמד וקטורים כשלא שולטים בטריגונומטריה…

 

והעניינים מסתבכים עוד יותר כשאנחנו מגיעים לנושאים "מאתגרים" כמו גאומטריה:

התלמידים מתקשים בגיאומטריה

אז מה עושים, ממשיכים פול גז בניוטרל?!!

הגיע הזמן להחליף את הדלק...
ולעבור ללמידה מבוססת מוטיבציה פנימית!

"אמרתי להן נעשה תרגול עם גרף, ושמעתי "יש!!!", הייתי צריכה לצבוט את עצמי כדי להיות בטוחה ששמעתי נכון..."

(ציטוט אמיתי, הנה המייל המקורי:  )

זה נשמע הזוי, אבל עשרות מורים הוכיחו שזה אפשרי!
אז מה קורה כשתלמיד לומד מתוך מוטיבציה פנימית?

עכשיו יתכן שאף פעם לא עצרת לחשוב ולהגדיר את זה במילים,
אבל לנו אישית ברור שאם הגעת לכאן -
אז כנראה שזה בדיוק הניסוח של החלום שבשבילו נכנסת להוראה.
נכון או לא נכון???

"ברור שנכון! אבל איך הופכים את זה למציאות? זה נשמע כמו חלום"

אוריאל הרצוג וחובב יחיאלי מיזם החופש לללמד

טוב ששאלת 🙂

נעים להכיר, כאן אוריאל הרצוג וחובב יחיאלי ממיזם "החופש ללמד"!

את המיזם הקמנו בדיוק עבור מורים כמוך

שרוצים להפוך את חלום הלמידה מתוך מוטיבציה פנימית לשגרה יומיות בכיתתם:

 

וההמצאה הגדולה ביותר שלנו במסגרת המיזם?

"המתכון לשיעור מהנה ואפקטיבי"

אז מה זה בדיוק "המתכון"? 

אנחנו מדברים על תהליך שיטתי שיוביל אותך צעד אחרי צעד

ממצב של דף (או יותר נכון מסך) חלק,

כלומר אין לך מושג מאיפה להתחיל את השיעור, 

למצב שבו במהלך השיעור שלך 

העינים של התלמידים מתרחבות

וממש אפשר לראות את האסימון נופל שם בפנים,

ואז התפשטות של מין חיוך כזה "אה, עכשיו הבנתי!". 

 

ברגע שלומדים את התהליך הזה,

אפשר ליישם אותו מחדש בכל שיעור שרוצים. 

 

את המתכון כבר לימדנו למאות מורים בהמון דרכים וצורות,
אבל זו הפעם הראשונה שבה אנו פותחים:

תכנית ליווי מיוחדת עבור מורי מתמטיקה בתיכון וחט"ב!

האופן שבו המוח האנושי חושב ולומד

זהה פחות או יותר אצל כל התלמידים 

ונכון עבור כל המקצועות. 

 

זו הסיבה שהתוכן שלנו פונה למורים מכל הגילאים וכל התחומים. 

 

אבל כאשר מגיע רגע האמת – 

הרגע שבו אנו באים ליישם 

את הרעיונות ברמת השיעור הבא שלנו,

לפעמים עולות שאלות לגבי ההתאמה לכיתה המסויימת ולתוכן המסויים. 

 

התכנית החדשה נותנת מענה הוליסטי באמצעות הרכיבים הבאים: 

 

1. ליווי אישי של מנטור

אנו שמחים לבשר שנערכנו עם צוות מנטורים במתמטיקה

שיכולים לתת מענה אישי לכלל הכיתות והשאלונים מכיתה ז עד י"ב! 

 

לאחר ההרשמה (יכול לקחת מספר ימים) 

יצור איתך באופן אישי המנטור שלך, 

אשר מלמד את אותה תכנית לימודים כמוך!

 

המנטור יסייע לך ב"כניסה לעניינים" 

ויתאם איתך שיחת אימון אישית לבניית שיעור מבוסס מתכון מתחילה ועד סוף. 

לאחר העברת השיעור תתבצע שיחת הפקת לקחים.

 

בנוסף תהיה לך אפשרות לשאול שאלות ולהתייעץ באמצעות הוואטסאפ או המייל. 

2. קורס טפטפת "המתכון לשיעור אפקטיבי" ב-21 יום

טפטפת?… 

כן, זו לא טעות, ולא, לא עברנו פתאום לשיעורי חקלאות…

 

"טפטפת" היא המצאה מיוחדת שפיתחנו כדי ללמד מורים. 

מה מיוחד במורים? 

פשוט, אין להם זמן לנשום… 

 

אז להושיב אותם מול וידיאו?..

פשוט לא עובד ל90% מהם. 

 

אז בהשראת ההמצאה הישראלית,

פיתחנו שיטה ללימוד קורסים בלי להשקיע זמן… הזוי, לא?

 

ככה זה עובד: 

חילקנו את הקורס ל21 תרגילים קצרים.

בכל בוקר אנו שולחים מייל כתוב עם תרגיל אחד. לא צריך שם משתמש ולא ללחוץ על שום דבר. פשוט לקרוא. 

 

ועבור מורים שאפילו לקרוא מיילםי אין להם זמן? (יש גם כאלה!)

אנחנו קוראים את התרגילים בשבילם… חחחחחח

כן, אמיתי. 

פשוט גם הקלטנו את הקריאה הזו,

ואת ההקלטה שולחים כקישור בסמס. 

כך אפשר לשמוע בדרך לבית הספר ולהיכנס ליום עבודה 

עם אנרגיה, רעיונות מעשיים והמון מוטיבציה פנימית!

וכל זה בלי לבזבז דקה מזמנך היקר… 

 

 

נו, גאוני או לא?

 

3. כנס "הוראה מתוך שלווה פנימית"

מדובר על כנס מיוחד של "קהילת VIP של החופש ללמד". 

במהלך הכנס נלמד בניה של תל"א – תכנית לימודים אפקטיבית, 

ונבצע בפועל תכנון מפורט עד סוף שנת הלימודים.

עבודה ע"פ תל"א מעניקה לך שקט נפשי

ראיה מפוכחת של כמות שעות ההוראה שנשארה לך,

וכלים להתמודדות עם כל בלת"ם שיצוץ במהלך השנה. 

 

בחלק השני של הכנס נתרגל יחד

בניה של שיעורים מבוססי מתכון 

ובסוף הכנס נבנה ביחד

"רשת תת-קרקעית" של מורים המוכנים להתמסר לחזון המוטיבציה הפנימית!

(מותנה בהצטרפות לתכנית המלאה "לומדים בהנעה"). 

הפרטים הטכניים של הכנס:

תאריך: יום שני, ב' טבת, נר שמיני של חנוכה, 30.12.19. 

שעות: 8:45-16:30

מיקום: אולם הכנסים של המרכז הרפואי שוהם, פרדס חנה (הסעה חינם מתחנת רכבת בנימינה)

כולל: כיבוד חלבי עשיר לארוחת בוקר, תפילת מנחה בבית כנסת וארוחת צהרים בשרית 

מרכזת כנסים שוהם

רגע, זה לא נגמר...

4. בונוס מיוחד: קורס טפטפת לניהול כיתה "מינימום עצירות – מקסימום משתתפים"

סוף סוף הכיתה התיישבה, נרגעה, הוציאה ספרים, מחברות וקלמרים, 

בדקנו נוכחות, כולם בסדר… 

 

 

יאללה, מתחילים ללמד! 

 

 

הוצאנו משפט אחד מהפה,

ופתאום רחש מפינת הכיתה. 

 

עצרנו להשתיק והתחלנו מחדש… 

ושוב! 

 

מפה לשם איבדנו חצי כיתה… 

 

 

בקורס הטפטפת המיוחד הזה

נלמד איך לנהל שיעור במינימום עצירות והפסקות!

 

 

ולא רק זה, נלמד גם טקטיקות

איך לגרום גם ל"דגים" שבכיתה

לפתוח את הפה (בהצבעה כמובן) 

ולקחת חלק פעיל בשיעור! 

 

 

ביננו, רק הקורס הזה לבדו, 

שווה לך יותר מכל התכנית… לא?

רוצה ללכת צעד קדימה ולהתחבר לעוד מורים "משוגעים" כמוך?

יש לנו חלום! 

 

רשת "תת-קרקעית" של מורים 

שמדברים את אותה שפה פדגוגית

ומונעים מכח אותו הדלק, 

דלק המוטיבציה הפנימית. 

 

המורים האלה יחשבו יחד, יתייעצו, ישתפו, יתמכו וגם – 

יבנו ביחד מאגר שיעורים מבוססי מתכון, 

כך שהם יחסכו המון זמן בפיתוח

ויוכלו למנף את המאמץ המשותף אם ירצו בכך. 

 

 

התכנית המלאה "לומדים בהנעה" תרוץ עד לסוף שנת הלימודים.

המורים יחולקו ל"חבּורות" (במלעיל) 

שמלמדות את אותה התל"א (תכנית לימודים אפקטיבית), 

יקבלו ליווי של מנטור 

ויפתחו יחד שיעורים. 

 

 

למעוניינים, ניתן להצטרף למסלול פרימיום, 

הכולל גם 5 שיחות יעוץ אישי עם המנטור. 

אז אחרי כל ההסברים, הגיע הזמן לסכם את כל המסלולים והמחירים:

חשוב לדעת: ניתן להירשם למסלול הטעימה ולעבור במהלך הכנס לתכנית המלאה תוך השלמת ההפרש בלבד!

יש שאלות? אולי יש לנו תשובות חחחח 🙂

אז כמו שאמרנו קוראים לנו חובב יחיאלי ואוריאל הרצוג,

היינו מורים מהשטח שעשו ניסויים פדגוגיים מעניינים,

נחשפנו לעולם היזמות,

והחלטנו לחבר בין שני העולמות! 

 

התוצאה: מיזם עסקי חברתי פרטי בלתי תלוי שמטרתו אחת: לקדם מורים להגשת החלומות הפדגוגיים שלהם. 

וסליחה על הביטוי: בלי לדפוק חשבון לאף אחד. 

אין סיבה הגיונית שתכנית שמקדמת מורים בנקודות הכי קריטיות של ההוראה, לא תהיה מוכרת לגמול השתלמות. 

אבל אנחנו פועלים בעולם לא הגיוני ובירוקרטי בעליל. 

לאחר הפעלת מאמצים אדירים אנחנו יכולים לומר שאנחנו קרובים מתמיד. 

אבל זה תהליך שלוקח זמן 

והתשובה הסופית תגיע רק בהמשך. 

 

אז מי שמבחינתו גמול השתלמות זה תנאי – 

שלא יירשם!

זה אומר כמה מההשקעה שלך אנחנו מחזירים לך במקרה של חוסר שביעות רצון. 

לדוגמה אם נרשמת לקורס+כנס ובסוף הכנס התבאסת עלינו, נחזיר לך פי 2 מהשקעתך, כפיצוי על הזמן שהשקעת. 

 

במסלול פרימיום אין אחריות כי יש שם מנטור שהולך לתת הרבה מהזמן שלו. אז זה על אחריותך 🙂 

אפשר לשלם עד 7 תשלומים.

אפשר בפייפל.

אפשר בהעברה בנקאית בתיאום איתנו (מייל או וואטסאפ). 

אי אפשר בדרכים אחרות. 

הגעת עד לכאן? כנראה שחיכית לזה:

200% אחריות על מסלול ה"טעימה" 

וכל התכנים נשארים אצלך!!!

איך זה עובד? 

הצטרפת למסלול הטעימה

הכולל קורס מקוון "המתכון לשיעור אפקטיבי", 

ליווי אישי של מנטור לתכנון שיעור מבוסס מוטיבציה פנימית,

כנס פיסי "הוראה מתוך שלווה"

וקורס בונוס "מינימום עצירות מקסימום משתתפים"

ובסוף הכנס הגעת למסקנה שעשית טעות? 

כל מה שעליך לעשות זה לשלוח לנו מייל,

ואנחנו לא מחזירים לך מה ששילמת. 

אנחנו מחזירים לך כפול!

פעם אחת החזר כספי,

ופעם אחת פיצוי על הזמן היקר שהקדשת לשווא. 

 

אנחנו עושים את זה כי יש לנו ביטחון ענק בתהליך,

ומצד שני – אנחנו מבינים מאוד את החשש של מי שלא רכש מאיתנו עד היום. 

 

לכן, נעשה הכל כדי לעזור לך "לקפוץ למים" ולתת בנו את האמון,

שהצעד הקטן שלך לקראתנו, 

הולך להיות אירוע משנה חיים עבורך. 

לא פחות. 

 

(חשוב: על מסלול "לומדים בהנעה" יש 100% אחריות, ועל מסלול הפרימיום – 0% אחריות). 

דילוג לתוכן