מורה הנבוכים לדור ה -z

תכנית הבראה למסכים בכיתה ובבית הספר

טיקטוקר בן 19 משגע את חדרי המורים בארץ. אחרי מאות הרצאות וסדרות לתלמידים עם 66% דיווחים על הצלחות, מגיע לתת לנו פעם אחת להיישיר מבט ולהסתכל לטיק טוק והרשתות בעיניים רק כך נוכל לדבר איתם בגובה עיניים, בלי להיות מנותקים בעיני התלמידים ולהצליח לעשות שינוי אפקטיבי בתוך הכיתה

מורה הנבוכים לדור ה- z

תכנית הברה למסכים בכיתה ובבית הספר

טיקטוקר בן 19 משגע את חדרי המורים בארץ.אחרי מאות הרצאות וסדרות לתלמידים עם 66% דיווחים על הצלחות, מגיע לתת לנו פעם אחת להיישיר מבט ולהסתכל לטיק טוק והרשתות בעיניים רק כך נוכל לדבר איתם בגובה עיניים, בלי להיתפס כמנותקים בעיניהם ולהצליח לעשות שינוי אפקטיבי בתוך הכיתה

"בעוד שילדים רבים באינטרנט וברשתות החברתיות נהנים מתחושה של שייכות וקהילתיות, שימוש יתר, עד כדי התמכרות, כמו גם שימוש לא בטוח ברשתות אלו עלול להשפיע לרעה על הבריאות הנפשית של המשתמש. הספרות המחקרית בנושא מתריעה בפני מגפה של 'התמכרות לרשתות חברתיות ולסמארטפון' שמזכירה התמכרות לחומרים כגון סמים או אלכוהול. מחקרים אחרים מדגישים את ההשלכות השליליות של השימוש בסמארטפון ובתקשורת מקוונת על היכולות הקוגניטיביות של המשתמש…"

(מתוך ויקיפדיה, ערך "דור ה-Z")

כמורה, זה הדאיג אותי לא פעם, ובפרט בשנה האחרונה, אנו מוקפים במסכים. מגרשי בית הספר שעומדים ריקים בהפסקות. התלמידים שלא מקיימים אינטראקציה חברתית מחוץ למסך.
פגיעות והתמכרות, ילדים שלא יוצאים מהמסך, המאבק הבלתי נגמר על הטלפון בתוך השיעור.
מוסחות הולכת וגדלה עם השנים ומאבק על תשומת הלב של התלמידים
דקות הקשב הולכות ומתמעטות עם השנים
לא משנה מה שעשיתי שום דבר לא השתנה. 

האמת – הרגשתי שלי בוודאי אין זכות להטיף או ללמד משהו לאחרים בעניין הזה וגם לא הרגשתי ש"פיצחתי" איזה פיתרון או עיקרון שאני יכול ללמד לאחרים.

אבל כששמעתי שתלמיד בן 17 פיתח במסגרת תכנית מנהיגות מיזם שעוזר לילדים אחרים בני גילו להתנהל עם המסכים?

אני ואתם, כנראה לעולם לא נבין באמת מה זה אומר לגדול עם סמארטפון ביד. מה זה עושה למוח, ליכולות החברתיות, להתפתחות הלימודית.

מה שאנחנו כן יודעים הוא שהתלמידים שלנו נולדו לתוך מציאות שהיא פשוט אחרת והיא דורשת כלים חדשים להתמודדות עם אתגרים שלא היו עד כה.

עמרי, נער צעיר ממודיעין שחווה את ההתמכרות בעצמו, יודע שהתרופה לא תגיע מעולם המבוגרים המנותק, החליט לפתח מיזם שעשה שינוי משמעותי בתיכונים בישראל עם כלים וטכניקות איך להוריד זמן מסך, להגמל מהתמכרות ולהפוך את הטלפון ממנצל ומנוצל.

ואת כל זה הוא מעביר לתלמידים בהרצאה חדשנית וסוחפת שגורמת לתלמידים להזדהות עם הבעיה ולחפש בעצמם את הפתרון.

ועוד דבר שאנחנו יכולים לדעת כמעט בוודאות – אם התלמיד לא יקבל את הכלים לניהול נכון של השימוש במסכים, במהלך שנותיו בבית הספר, רוב הסיכויים שהוא לא יקבל אותם לעולם!

מה ההשלכות של זה אני לא יודע, אבל עכשיו כבר אין סיבה להמשיך להדחיק את הנושא:

אני שמח להציג בפניך את עמרי קינגסלי (היום כבר בן 19...) ממיזם "מרימים ראש" ואני שמח לספר שאנחנו יוצאים יחד לדרך!

החיים שלי מכילים כל מיני סתירות מצחיקות, אחת מהן היא שאני טקיטוקר עם 34K עוקבים אבל מרצה על התמכרות למסכים. הסיפור שלי הוא שבגיל 17 מצאתי את עצמי מקבל הזדמנות במסגרת תכנית מנהיגות בשם lead שהייתי בה לקדם יוזמה חברתית. היה חשוב לי להתעסק בעולם השימוש במסכים בגלל שהוא היה מלא בחוסר דיוקים, סטיגמות על הדור שלי, אג'נדות, ואינטרסים. האינטרס של חברות הטק שיצרו אפליקציות ממכרות, התקשורת הלא בריאה עם הדור שלי, שנתפס כדור המסכים ותו לא, המורים שמאוד רצו לעשות טוב ולחנך לשימוש מיטבי במסכים ולא ידעו כיצד לעשות זאת. במסגרת הפעילות בניתי תכנית שהופכת את המסכים ממנצלים למנוצלים. אנחנו מגיעים לבתי ספר, מעלים מודעות לצורה הממכרת שבה בנוי הטלפון שלנו, ומנסים ללמד בני נוער להפוך אותו לפחות. הלמידה מתבצעת באמצעות הרצאה ולאחר מכן סדרת מסרים בקבוצות וואטסאפ. והקונפסט עובד נפלא! 66% מהתלמידים אמרו לנו שהם הורידו זמן שימוש בעקבות התכנים, וזו זכות בשבילי 🙂

התכנית להבראת מסכים בכיתה שמפחיתה זמן מסך אצל 66% מהתלמידים תוך שלשה שבועות:
מורה הנבוכים לדור ה - z
יום א | 30/05 | 21:00

סדנא ייחודית למורים + ערכת התנעה לכיתה

כל מה שמורה צריך כדי להיכנס בביטחון לכיתה, לדבר על מסכים, ולעשות 'מייקאובר לטלפון'  בכיתה בשיתוף פעולה עם התלמידים

* צוותי ניהול, ניתן להביא את הסדנא אליכם לבית הספר.

תכנית הבזק שהפחיתה זמן מסך  אצל 66% מהתלמידים בשלשה שבועות

מורה הנבוכים לדור ה z
יום א | 30/05 | 21:00

סדנא ייחודית למורים + ערכת התנעה לכיתה

כל מה שמורה צריך כדי להיכנס בביטחון לכיתה, לדבר על מסכים, ולעשות 'מייקאובר לטלפון'  בכיתה בשיתוף פעולה עם התלמידים

רכז? מנהל? מעוניינים בכרטיס מתנה לסדנא הערב?

אם רצית להבין פעם אחת
מה לעזאזל קורה שם?

מה הם עושים שם כל היום?
מה הטעות הנפוצה ביותר שמורים עושים?

איך לא מדברים על זה עם התלמידים
ולמה כמה שמדברים על כך במקום שיתוף פעולה נקבל מבטים מזוגגים
ומה הסיבה שכל השיטות לניתוק התלמידים מהטלפון בכיתה לא עובדות

1: הסדנא של עמרי - איך עושים מייקאובר לטלפון שלך בשידור חי

יום א | 30/05 | 21:00

2. ערכת התנעה לכיתה: הסדנא 'מייקאובר לטלפון' בכיתה

סרטון מצגת ומערך שיעור מדליק לכניסה לכיתה שתרתום את התלמידים למהלך התנתקות מהטלפון

3. מערכי שיעור: 'עושים שלום עם הטלפון'

חוברת למורה עם 3 מערכי שיעור ופעילויות לכיתה להעמקת תהליך התנתקות מהמסכים

4. המדריך: מורה הנבוכים לדור ה- z

המדריך המלא עם כלים פרקטיים, קישורים ואפליקציות להפחתת התמכרות ולשליטה על הזמן בטלפון

עם מה תצאו מהסדנא:
עם מה תצאו מהתכנית:
בסדנא נבין את הטעות הראשונה שעושים המבוגרים כשהם מדברים על מסכים הילדים. הטעות שגורמת לילדים להסתגר ולהרגיש שרואים אותם כ'דור המסכים' ולא באמת מבינים אותם.

נצא מההסדנא לא רק עם ידע על הרשתות, על מה ממכר בהם כל כך גם עם כלים כיצד לדבר על כך עם תלמידים מנקודת מבטם ואיך מייצרים שיתוף פעולה בתוך הכיתה. לאחר שנבין את המקום שהילדים נמצאים בו נוכל גם להביא לפתרון אפקטיבי בתוך הכיתה.

- ידע על הרשתות כלים להעברת סדנא בכיתה
- סדרת מסרים לטלפון של התלמידים
- אפליקציות שעוזרות לשלוט על הטלפון

ארגז הכלים לכל מורה שרוצה את היכולת לייצר שינוי אפקטיבי והורדת זמן מסך בתוך הכיתה וכל זאת בסדנא אחת בלבד וערכת התנעה כיתתית

והתוצאה? במקום שהמורה יספר להם על כמה נורא שם הם יספרו לו מה קשה להם שם, תלמידים יחכו לשיעורים על המסכים, ישתפו פעולה בחיפוש אחר הפתרון שיהפוך אותם למנצלים ולא מנוצלים.
כך נוכל לקבוע יעד וקוד כיתתי, ואפילו הפחתת זמן מסך, יחד עם התלמידים כי רק אחרי שנחווה את זה בעצמנו נדע להגיע אליהם מתוך היכרות ולא מתוך בורות לגעת בהם ולחולל שינוי אמיתי בכיתה!!

יועצת? רכז? מנהל? רוצים כרטיס מתנה לסדנא?

וזה לא הכל! 2 בונוסים ייחודים לשידור הקרוב בלבד!

בונוס 1: קבוצת וואטסאפ ייחודית למורים להתייעצות

קבוצת וואטסאפ סגורה לרוכשי התכנית לשיתוף התייעצות ותמיכה בתהליך הכיתתי

בונוס 2: 14 טיפים בקבוצת וואטסאפ לכיתה שלך בלבד!

ב01/06 נפתח לכל מורה המעוניין בכך קבוצות סגורות ייעודיות לכיתתו בהם נשלח לתלמידים את סדרת המסרים להתנתקות מהטלפון

כתבו עלינו

רכז? מנהל? רוצים לעשות שינוי בית ספרי? אנחנו מגיעים אליכם לבית הספר!

נבין איך מייצרים תהליך אפקטיבי במרחב הבית ספרי עם אחוזי הצלחה מוכחים. נכיר כלים מעשיים ואפליקציות לשימוש יעיל בטלפון והפחתת התמכרות.

סדנא לחדר מורים

סדנא ייחודית לחדר מורים שתיתן ביטחון לדבר על מסכים בכיתה

סדנת 'מייקאובר לטלפון' לכיתות

4 הרצאות בתוך הכיתות: סדנת פתיחה חוויתית ועוצמתית 'עושים מייקאובר לטלפון'

14 יום לתלמידים

כל תלמיד יכול להצטרף לקבוצות וואטסאפ שקטה שנפתח לתלמידי ביה"ס עם סדרת 14 טיפים

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם פרטי התכנית להעביר להנהלה

בתי הספר מספרים:

ההשתלמות תכלול 10 מפגשים בין התאריכים 18.10-31.12.2020:
מי אנחנו?
מרימים ראש
עמרי קינגסלי מקים מיזם ליצירת סביבה חברתית עם ראשים מורמים מהטלפון
החופש ללמד
אוריאל הרצוג מנכ"ל החופש ללמד מיזם המקדם הוראה מעוררת השראה ויצירת למידה אפקטיבית בכיתה מתוך מוטיבציה פנימית
יש שאלות? משהו לא ברור?
אפשר ליצור איתנו קשר
ליצירת שינוי בית ספרי
הרשמה למורים
"אני רוצה לומר תודה על ההשתלמות הכי טובה שהייתי בה עד עכשיו. קיבלתי ארגז כלים מדהים ותכנים ברמה גבוהה. אני בטוחה שהשנה שלי תיראה אחרת לגמרי.."
זהו אחד המשובים שקיבלנו ממשתתפת בנבחרת "החופש ללמד". הנבחרת, בה חברים כ-600 מורים ומורות, מספקת מסגרת תומכת ומלווה - שיתוף, תמיכה, יצירת תכנים, סיעור מוחות ובעיקר שייכות לקבוצה (מדהים כמה מקצוע המורה בודד לעיתים). כמו כן, מספקת הנבחרת: אוצר הדרכות - מאגר סרטוני הדרכה קצרים על שלל אתגרי ההוראה (תכנון שנה, משמעת, מבחנים, יצירת מוטיבציה ועוד קורסי "טפטפת" - אפשרות לבחור תוכן יומי קצר שנשלח במייל או כהקלטה בסמס, ממגוון קורסים בנושאים שונים
*במהלך חמשת המפגשים של קהילות המקצוע, יתחלקו המשתתפים לקבוצות נבחרת, בהן לכל אחד ואחת תפקיד שונה (טכנולוגיה, איסוף מידע, תרגום, ניהול לו"ז וכו). הקבוצות ילמדו יחד כיצד לנהל למידה היברידית ואף יפיקו מערכי שיעור שייאספו בגוגל CLASSROOM. בין חמשת המפגשים יועברו גם מערכי ההכשרה הטכנולוגית, כך שבמפגש קהילת המקצוע ניתן יהיה ליישם את מה שנלמד בהם.
עם תום מפגשי התכנית (בסביבות חנוכה), קהילות המקצוע ימשיכו להיפגש, לקבל תמיכה, גישה לתכנים המשותפים ולהיות חברים וחברות בנבחרת החופש ללמד, עד סוף השנה.
"הבנתי למה תלמידים מוכשרים זקוקים למורים"
400 ₪
מחיר מלא
280 ₪
למנויי "נבחרת המורים של החופש ללמד"
280 ₪
למצטרפים חדשים ל"נבחרת המורים של החופש ללמד" (+ בונוס 3 חודשים ראשונים חינם)
₪800
למורה במסלול אישי
₪12,000
₪6,000
לבית ספר קטן
(עד 30 מורים)
₪16,000
₪8,000
לבית ספר בינוני
(31-80 מורים)
₪20,000
₪10,000
לבית ספר גדול
(מעל 80 מורים)
מה ההשקעה בתוכנית
את התכנית ניתן לרכוש באופן אישי בתור מורה, אבל בעינינו מה שעושה את התכנית כל כך מיוחדת זה דווקא החיבור בין הרשת הדיסיפלינרית - סיעור מוחות ופיתוח משותף עם מורים שמלמדים את אותו תוכן כמוך לבין החיבור לרשת הבית ספרית שמייצרת את התמיכה הפיסית והאנרגיה הצוותית שתניע אותך קדימה לאורך זמן!  לכן אנחנו ממליצים על הצטרפות בית ספרית לתכנית שתאפשר לכל המורים את ההשתתפות בתכנית וגישה לתוצרים ולתכנית החופש ללמד לאורך השנה כולה ללא תשלום מצידם!  לרגל השקת התכנית החדשה, החלטנו להעניק הנחה של 50% לבתי הספר שיהיו הראשונים להצטרף לנבחרת בית הספר שלנו,
*התשלום בנוסף ל30 שעות השתלמות של פסג"ה
מה זו "נבחרת המורים של החופש ללמד"?
מועדון מורים אקסלוסיבי בעלות של 60 ש"ח לחודש, ללא התחייבות, 3 חודשים ראשונים חינם למצטרפים דרך ההשתלמות. המנוי כולל:
אוצר ההדרכות - מאגר סרטוני הדרכה קצרים על שלל אתגרי ההוראה (תכנון שנה, משמעת, מבחנים, יצירת מוטיבציה ועוד)
קורסי "הטפטפת" - אפשרות לבחור תוכן יומי קצר שנשלח במייל או כהקלטה בסמס ממגוון קורסים בנושאים שונים
ארכיון עם עשרות הקלטות של סדנאות מקוונות שהועברו ע"י החופש ללמד לאורך השנים 
ערכת "משיחת משמעת לשיחה משמעותית" להדפסה עצמית (נמצא בתוך אוצר ההדרכות)
גיליון השראה שבועי בנושאי חינוך ופדגוגיה
מי אנחנו?
יעקב הכט
מנכל ערי חינוך
אוריאל הרצוג
מנכ"ל החופש ללמד
דילוג לתוכן